недеља, 10.08.2025, 08:17 -> 11:41
Извор: РТС
Потпуковник Стевић за РТС: Гуча херметички затворена, за 12 сати откривено више од 1.800 прекршаја
Полиција до 10. августа у поноћ спроводи акцију појачане контроле саобраћаја усмерену на откривање и санкционисање прекршаја прекорачења брзине. Потпуковник полиције Дејан Стевић рекао је да је за шест дана контролисано више од 38.000 возача, откривено 24.000 непрописних брзина. Сви који се упуте у Гучу морају да схвате да је Гуча херметички затворена у ужем и ширем прстену, рекао је Стевић и објаснио шта то значи.
Потпуковник полиције Дејан Стевић рекао је, гостујући у Дневнику РТС-а, да је што се тиче граничних прелаза, свуда је флуидно.
"Највећи притисак је према Хрватској, западна капија и северна капија Хоргош, али и источна капија. Припадници Управе граничне полиције и Управе царине дају свој максимум и раде у пуном капацитету“, напомиње Стевић.
Задржавања су од 15 до 30 минута, нешто више на Источној капији, на Градини је 30 до 60 минута.
"Министарство унутрашњих послова и Управа саобраћајне полиције раде све што је у њиховој моћи да наши путеви буду безбедни. Јесте појачан притисак, ово јесте транзитни период, дужине километра ауто-пута кроз Србију заиста привлаче велики број људи који транзитирају. Свуда је безбедно где се поштују прописи“, рекао је потпуковник Стевић.
Гужве се очекују наредног викенда
Стевић каже да се гужве на путевима очекују наредног викенда.
"Прошлог викенда имали смо на Врчину преко 250.000 возила која су прошла ту наплатну станицу и преко 130.000 возила на наплатној рампи Шимановци. Дакле, били смо спремни и испратили смо овај транзит. Бићемо спремни и следећег викенда као што је то био случај и овог викенда“, напомиње Стевић.
На који начин се контролишу странци на путевима у Србији
"Најпре морам да се похвалим испред Министарства унутрашњих послова да заиста фигурирамо када су у питању системи аутоматске детекције, односно контроле брзине на нашим путевима. Имали смо неке екстремне случајеве у току акције од 4. до 10. августа која је на међународном нивоу, а тако и на путевима у Србији, а усмерена на откривање непрописне брзине", каже Стевић.
Навео је пример да је држављанин Северне Македоније који је возио 218 километара на час на ауто-путу, заустављен и процесуиран у скраћеном поступку. Аустријски држављанин који је возио 211 на сат на ауто-путу, такође је заустављен и процесуиран. "Овде говоримо о систему мерења просечне брзине“, навео је Стевић.
Припадници Министарства у посебним контролним собама воде рачуна о овој врсти прекршаја и изузимају их, обавештавају припаднике Управе саобраћајне полиције на терену која на посебним тачкама за које проценимо да су безбедна места врши контролу и процесуирање страних држављана, додаје потпуковник полиције.
Подаци о саобраћајним несрећама
У току летњег периода, у јуну, јулу и августу на путевима страда готово трећина од укупног броја страдалих.
Стога смо ми негде и фокусирани да задржимо безбедност баш у овом тромесечју, напоменуо је Стевић.
Када кренути на пут
Одговарајући на питање када кренути на пут, указује да треба избегавати јутарњи шпиц од 7 до 9 и од 14 до 17 сати, додајући да је кључан одмор.
"Дакле, кренути на пут када се осећате способним за то. Умор је један од најутицајнијих фактора када је тежина последица саобраћајне незгоде у питању. Микросан који се дешава у само неколико секунди је непредвидив. Ви осећате умор, али не знате када ће наступити тај микросан“, каже Стевић.
Навео је да се јуче десила саобраћајна несрећа према Гостуну.
"Пред сам крај једне етапе, где највише дозвољавамо себи да возимо уморни, када оставимо пар километара, ту се увек дешавају фаталне последице. Имали смо возача путничког возила који је, за сада из неутврђених разлога, прешао супротно у траку и сударио се са возачем камиона. Возач путничког возила је изгубио живот. Претпостављамо да је овде било баш та флоскула "издржаћу још ових десетак километара" и да је умор овде био кључни фактор када је фатални исход био у питању“, каже он.
Алкохол трећи утицајни фактор
Стевић каже да је алкохол врло опасан зато што је катализатор преостала два фактора.
На првом месту је непрописна брзина, на другом месту је погрешно сагледавање саобраћајне ситуације.
"Али када сте под утицајем алкохола, и брзина и погрешно сагледавање тренутне ситуације у саобраћају буду још опаснији и израженији", додаје Стевић.
Појачана контрола на путевима ових дана
"Што се тиче ове саме акције, ангажовано је преко хиљаду полицијских службеника. Дакле, она се завршава вечерас у поноћ. Ми смо за само шест дана, дакле сумирамо још увек данашњи дан, имаћемо резултате ујутру - контролисали преко 38.000 возача“, каже он.
Откривено је више од 24.000 непрописних брзина. Посебно нас брине што смо преко 2.600 случајева непрописне брзине открили у зонама пешачких прелаза, рекао је Стевић.
"Пешаци су најрањивија категорија учесника у саобраћају. Дакле, пешаци, опрез, возачи - никако преко 30 км на час у зонама пешачког прелаза", напомиње потпуковник Стевић.
Повећана контрола због Гуче
Што се тиче августа, од почетка месеца осам лица изгубило је живот на нашим путевима.
"Ако посматрамо исти период претходне године, 20 лица је изгубило живот на нашим путевима. Што се тиче самог републичког нивоа, од почетка године имамо 15 лица мање страдалих", наводи Стевић.
"Нема нас довољно, али смо опет уз све напоре успели да смањимо број погинулих у јулу за 17 лица. Дакле, ово не сматрамо успехом, али сматрамо једним резултатом", додаје гост Дневника.
Одговарајући на питање о безбедности на путевима због Драгалчевског сабора у Гучи, Стевић каже да је Гуча херметички затворена.
"Сви који се упуте у Гучу морају да схвате да је Гуча херметички затворена у ужем и ширем прстену. То значи да нико не може напустити ово место окупљања, односно фестивала, а да не буде кроз левак алкотестиран", рекао је Стевић.
За само 12 сати у Гучи је било више од 1.800 прекршаја, од тога је 29 возача искључено из саобраћаја, 17 због утицаја алкохола, један возач који је био под дејством дроге.
Потпуковник Стевић је рекао да се у Гучи за пар дана догодила једна саобраћајна незгода са мањом материјалном штетом.
Коментари