Читај ми!

Друга фаза истраживања за београдски метро у прометним улицама, измештају се топловодне инсталације

Прва фаза геолошких истраживања за београдски метро је завршена. Сада се прикупљају дозволе за другу, а радови би требало да почну за неколико недеља. Иако ће се радити у прометним улицама и саобраћајницама, вршилац дужности директора ЈKП "Београдски метро и воз“ Андреја Младеновић каже да се настоји да радови не наруше дневни ритам града и да се заврше у најкраћем могућем року.

Лаици би за објекат који се налази на плацу "Мостоградње" у Батајници рекли – обичан бетонски круг, пречника скоро девет метара. За стручњаке то је прототип будућег тунела београдског метроа у реалној величини. На први поглед, као да је таман толико велики да кроз њега прође једна композиција метроа.

Међутим, инжењери кажу да има места и за инсталације, и за вентилацију и за два колосека. Пошто ископају стену и земљу, посебне ТБМ машине, познатије као "кртице", монтираће и бетонске облоге.

"Радиће се ископ у ширини једног прстена тј. облоге од око 1,6 метара. Затим се прстен истом том машином поставља и врши се његово заптивање", објашњава Владимир Маџаревић, руководилац пројекта из предузећа "Мостоградња".

Производња облога за тунел код мeста улаза "кртице"

Направљен је један, али за тунел од Белих Вода до Kарабурме, који је дуг 11,4 километра, потребно је чак 7.200 бетонских кругова. Због тога ће на Белим Водама, управо на месту где "кртица" улази под земљу, бити изграђена и фабрика, у којој ће бити произведена половина од 50.000 облога.

Владимир Маџаревић наводи да ће се бетонски прстенови повезивати међусобно посебним елементима.

"Неће се анкеровати у тло и вршити неке додатне акције. Након тога, радиће се инјектирање масом горњег дела изнад прстена, како би се ојачала тачка контакта прстена и тла", додаје Маџаревић.

Прва фаза геолошких истраживања за београдски метро је завршена. Сада се прикупљају дозволе за другу, која ће се изводити у прометним улицама, попут Пожешке, Булевара војводе Мишића, с једне и Дунавске, Трга републике, Савске и Мостарске петље, с друге стране. А радови би требало да почну за неколико недеља.

Измештање топловодне инфраструктуре у Водоводској

Вршилац дужности директора ЈKП "Београдски метро и воз“ Андреја Младеновић каже да се у овом тренутку прибављају дозволе за прву релокацију инсталација.

"Мислим да ћемо негде до краја агуста започети измештање топловодне инфраструктуре у Водоводској, односно Трговачкој улици, што би требало да се заврши до почетка грејне сезоне", додаје Mладеновић.

Како истиче, настоји се да припремни радови не наруше дневни ритам града и да се обаве у што краћем року.

На Макишком пољу у току је постављање кишних колектора, а ускоро почиње изградња приступних саобраћајница и кампова, оперативне зграде и пет великих хала, трафостанице.

У току је пројектовање за добијање грађевинске дозволе и локацијских услова за 15 станица, 10 шахтова и тунелске деонице. За сада све иде по плану, кажу у Београдском метроу, а такве вести стижу и из Kине, одакле на пролеће стижу и две "кртице".

уторак, 05. август 2025.
18° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом