Читај ми!

Истраживање Агенције за безбедност саобраћаја – 100 живота би било спасено да су настрадали користили појас

У 2024. години у саобраћајним несрећама у Србији страдало је 516 људи, од тога шеснаесторо су била деца. Годишње истраживање које спроводи Агенција за безбедност саобраћаја, између осталог, указује да мање од 60 одсто возача поштује ограничење брзине у насељима, али и да 22 одсто пешака прелази улицу на за то предвиђеним местима. Директор Агенције Бранко Стаматовић говорио је за РТС и о регионалним разликама у поштовању саобраћајних прописа као и одређеним изменама закона који се тичу вожње под дејством алкохола.

Директор Агенције за безбедност саобраћаја Бранко Стаматовић каже да је један од важних показатеља истраживања проценат оних који се везују на предњим седиштима.

Навео је да 81,9 одсто возача и сувозача везује сигурносни појас, што је, како истиче, знатно иза земаља са развијенијом саобраћајном културом, где тај број иде и преко 95 процената.

Наглашава да би, према процени Агенције, преко 100 живота било спасено да су настрадали користили појас.

Истраживање показује да око 78 одсто грађана прелази улицу на одговарајућем месту, али и да више од 20 одсто испитаних то не чини и да због тога велики број пешака гине у саобраћају.

Такође, истраживање говори да се 71 одсто деце превози на одговарајући начин.

Стаматовић каже да тај податак охрабрује, али недовољно.

Подсећа да се свако дете висине до 135 центиметара мора превозити у одговарајућем дечјем седишту, а док не напуни 12 година не сме се наћи на предњем седишту аутомобила.

Колико се кацига користи у Пироту, а колико у Суботици

Стаматовић је указао на регионалне разлике када је реч о поштовању саобраћајних прописа.

“Истраживачи са Саобраћајног факултета били су присутни у свим локалним самоуправама у Србији. Према подацима полицијских управа широм земље, употреба кациге при вожњи мопеда и мотоцикла у Пироту и Новом Пазару је само око 20, у Врању 35, док у Суботици, Сомбору иде и преко 80 одсто”, напомиње Стаматовић.

Зато је, како каже Стаматовић, истраживање важно да би се унапредиле стратегије за безбедност у саобраћају.

Указао је на то да је највећи помак учињен у коришћењу седишта за децу – пре 10 година то се чинило у само 30 посто случајева.

“Заједно са локалним самоуправама купили смо и бесплатно поделили од 15.000 до 20.000 дечјих ауто-седишта, а значајан резултат дале су обуке за њихово постављање и употребу”, каже Стаматовић.

Главни задатак Агенције – без деце погинуле у саобраћају

Према његовим речима, најважнији задатак Агенције је да ниједно дете не погине у саобраћају.

“Сматрамо да је то могуће. Неопходно је да се укључе све институције, да сви препознају своју улогу у том систему, али и сви ми, као појединци који свакодневно учествујемо у саобраћају”, каже Стаматовић.

Као други фактор због кога се гине у саобраћају је вожња под дејством алкохола. Тај број се смањује, а охрабрује то што се отвореније говори о томе, наводи директор Агенције.

Сматра да би изменама закона требало увести у употребу алко-браве на возилима.

“То би служило да се ономе ко је чинио прекршаје под дејством алкохола, када сакупи одређени број казнених поена, на возило угради алко-брава, где неће моћи да стартује мотор без алко-тестирања”, објашњава Стаматовић.

Цело гостовање Бранка Стаматовића можете погледати у видео-снимку на почетку текста.

недеља, 09. март 2025.
16° C

Коментари

Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом
Predmeti od onixa
Уникатни украси од оникса