среда, 30.10.2024, 05:52 -> 06:26
Извор: РТС
Аутор: Оливера Савић
Стрпљење или добре везе – ученици по годину дана чекају премештај у жељену гимназију
Крај је октобра, а захтеви за премештање ученика још су на столовима директора. Директори имају право да одлуче о томе да ли ће ученик који је поднео захтев бити примљен у њихову школу, а то зависи од оправданости. У Форуму београдских гимназија кажу да, они који имају могућности, покушавају да ургирају разним каналима – зависи од тога како се снађу.
У једној гимназији у Београду, готово два месеца после почетка школске године, више је од 100 захтева за премештање ђака. И не само у тој школи. У Првој економској кажу да не памте када је било више захтева, који су и даље на чекању. Не знају зашто је ове године таква ситуација.
"Једини оправдан захтев је када у школи постоји упражњено место за ученике. Тада једноставно посматрамо молбе и ученик са највећим бројем поена и без обзира на разлог за премештај, позива се да евентуално пређе у школу", каже директор Прве економске школе у Београду Милибор Савковић.
Директори имају право да одлуче о томе да ли ће ученик који је поднео захтев бити примљен у њихову школу, а то зависи од оправданости.
"Има и неких нереалних захтева, пристижу и молбе ученика да упишу гимназију који имају 62, 63, 64 поена, што је немогуће, али не одбијају се одмах", наводи директорка "Дванаесте београдксе гимназије" Светлана Миљеновић.
Премештај и у другом разреду, али уз пријемни
Звучи невероватно, али поједини ученици место у жељеној гимназији понекад чекају и годину дана.
"За Филолошку гимназију специфично је да због ограниченог броја ученика родитељи годину дана унапред дођу и питају. Ако се није уписало у први разред ове године, да ли може да се следеће године пребаци у другом разреду. Ту постоји услов, један од услова је да пре свега постоји слободно место, а друго је да буде положен пријемни испит", објашњава Драгана Ћећез Иљукић, директорка Филолошке гимназије.
Александар Марков из Форума београдских гимназија каже да, они који имају могућности, иду или преко Министарства просвете или преко школске управе или преко директора – све зависи од тога како се снађу.
У неке гимназије тако су се преместили ученици са мањим бројем поена него што је било потребно за упис. И то је један проблем.
Други је – шта се дешава када има више ученика од предвиђеног броја. Професорима је много теже да раде са толико ђака.
Трећи је – да ли због тога испаштају они ђаци који су се уписали у првом року и помучили да освоје довољан број поена.
Коментари