Спасавање са чамца у покрету, синхронизована акција пилота и ронилаца

Београђане је збунила слика коју су могли да виде код ушћа Саве у Дунав - симулацију спасавања са чамца у покрету. Реч је о редовној обуци припадника хеликоптерске и ронилачке јединице Жандармерије. Први пут једна таква акција се изводи у региону. Eкипа РТС-а била је део вежбе.

Спасавање из чамца који се креће 40 километара на час на свега двадесет метара изнад површине воде. Да би тако нешто у урбаној средини могло да се изведе безбедно потребна је апсолутна прецизност и синхронизација пилота и ронилаца.

"Морамо да водимо рачуна о удаљености и кретању брода. Што се тиче урбаних средина највећи проблем су препреке које поред тога што утичу на наше постулате може да се деси да имате ветар који може да буде каналисан и да утиче на померање хеликоптера", каже Милош Милутиновић, пилот инструктор Хеликоптерске јединице МУП-а Србије

Из прве руке проверили смо шта је потребно да би таква акција била успешна. За рониоце пре свега важно је да је особа коју спасавају осигурана односно да су сви безбедни током акције. С обзиром на то да ли је реч о особи која је повређена или без свести за спасавање се користи и другачија опрема.

"Ово је компликовано, захтева савршену комуникацију, ронилачка има одличну сарадњу са хеликоптерском јединицом и врло често изводимо акције на овај начин", рекао је Бојан Шкрбић, командант Ронилачке јединице Жандармерије

Када се спасавају животи и рониоцима је лакше. Током летње сезоне покушавају и да упозоре на опасност на рекама и језерима, траже предмете под водом који су важни за истрагу, патролирају, пружају борбену подршку.

"Најтежи део је потера за утопљеницима, неретко после неких тежих задатака укључујемо и психолога како би отклонили сваки вид трауме, оно што је лепо је што ми сви волимо роњење", навео је ронилац.

За рад са бочном дизалицом која је коришћена за ову врсту акције, у Србији се обучавају и пилоти земаља региона. Захтев за обуку недавно су поднели и аустријски пилоти. Све што науче примењују када је потребно, тако је било и током поплава у Краљеву 2020.

"Ми смо добро обучени, та ситуације је била статична, спасавали смо са крова куће па је то била једна од активности Хеликоптерске јединице", рекао је пилот.

Да има потребе да надлежни поред река буду у приправности и добро обучени показује и то што су на српским рекама током прошле године регистроване три наутичке несреће. Овог лета, почетком јула на Сави се догодила једна али прва са смртним последицама од 2018. године.

четвртак, 26. децембар 2024.
2° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње