Читај ми!

Потрага за паркинг местом у Београду – Град планира изградњу нових гаража

У центру Београда има десетак хиљада паркинг места, а потребно их је два или три пута више, показује статистика. Како спречити нервозу пола милиона београдских возача који свакодневно, и по неколико пута, траже паркинг место у различитим деловима града.

Процењује се да у Београду има више од 500 хиљада аутомобила двоструко више него пре 10-15 година. Због тога Град до краја године планира изградњу још 1.850 паркинг места. Подземна гаража у Влајковићевој већ се гради.

"Скерлићеву крећемо за месец дана, Пинки – 150 паркинг места, затворену гаражу смо завршили. Толико затворених гаража није урађено у преходних неколико десетина година", каже председник Привременог органа Града Београда Александар Шапић.

Наводи да је од 2013. до 2023. године изграђено је отприлике 1.250 нових места.

"У ових 20 месеци биће урађено 2.600 нових паркинг места", најављује Шапић.

Завршетак гараже у Влајковићевој крајем 2025. године

У гаражи у Влајковићевој биће 284 паркинг места, а завршетак радова се очекује крајем 2025. године.

Гаражу гради кинеска компанија Шандонг Хајспид, која је већ реализовала неколико великих пројеката у Србији.

Ова подземна гаража гради се на основу уговора о јавно-приватном партнерству, потписаног на 40 година. То значи да ће кинески инвеститор моћи да је користи и наплаћује паркинг места.

"Та цена ће бити детаљно усклађена када се заврши гаража, а свакако ће бити у оквиру цена паркинг сервиса на читавој територији града, тако да оне морају да буду мало ниже него што би корисник инвеститор то можда одредио", објашњава градски урбаниста Марко Стојчић.

Потребно два или три пута више паркинг места

Професор Милан Вујанић каже да је у централној градској зони било отприлике 8.000 паркинг места, а потребно је између 20 и 25 хиљада.

"Овај остатак можемо једино да надместимо великим гаражама и то државно приватним партнерством дамо неком да изгради и право да користи. То је економски исплативо и не би инвеститори ушли у то да није тако", истиче професор Вујанић.

Нова паркинг места су изграђена код Видин капије, на Аутокоманди, Бежанијској коси, код пијаце на Бањици и на још локација.

За градски буџет било би исплативије да Град може сам да их гради и наплаћује паркинг.

Међутим, то је велики изазов и много кошта.

Планови Града за изградњу гаража

Пројекат јавно-приватног партнерства, осим у Влајковићевој, требало је да обухвати и гараже у Фрушкогорској и на Тргу републике.

Градски урбаниста Марко Стојчић каже да је било идеја да се изграде четири гараже, међутим, испоставило се да три гараже сада није могуће изградити.

ато сада радимо Влајковићеву и важно је да је завршимо. За остале постоји неколико начина како ћемо их радити", објашњава градски урбаниста.

У Београду тренутно има седам јавних гаража, које ће Град сам реконструисати по потреби. Започети сат кошта од 60 до 150 динара.

Месечни закуп од 10 хиљада до 20 хиљада динара. Саобраћајни стручњаци процењују да Београду недостаје још десет великих гаража за паркирање.

субота, 27. април 2024.
22° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво