четвртак, 14.03.2024, 09:48 -> 17:56
Извор: РТС
Ђукић Дејановић за РТС: Прва седница Радне групе за Меморијални центар у "Рибникару" 20. марта
Прва седница Радне групе за Меморијални центар у ОШ "Владислав Рибникар" биће одржана 20. марта, рекла је за РТС министарка просвете Славица Ђукић Дејановић. Поручила је да је стање у свим школама редовно и да се ученици осмог разреда припремају за полагање мале матуре.
Министарка просвете Славица Ђукић Дејановић је, говорећи о Меморијалном центру у ОШ "Владислав Рибникар", рекла за РТС да је Влада донела одлуку о формирању Радне групе која ће се бавити питањима Меморијалног центра.
"Тенденција је да у мултисекторском приступу пре свега негујемо и промовишемо достојанство и сећање, тужно сећање, на чињеницу да нема деце, да нема десет особа које су данас могле да се радују животу, да су њихови родитељи заиста имали право и дали су своје предлоге. Све њихове предлоге смо прихватили. Биће представници ресорних министарстава, Града Београда, одређених удружења. Имаћемо и европске експерте који ће нам помагати и који већ имају искуства у оваквом раду", навела је Славица Ђукић Дејановић.
Истакла је да је прва седница Радне групе заказана за 20. март и да ће тада бити донет пословник о раду и да ће група почети са радом.
Славица Ђукић Дејановић је навела да је у свим српским школама стање редовно, да су у току школска такмичења, а да се ученици осмог разреда припремају за малу матуру.
"Пробни испити ће бити 22. и 23. марта из матерњег језика и математике. Деца могу између 8. и 11. априла да промене избор трећег предмета који ће полагати, а дефинитивно матура ће бити 17, 18. и 19. јуна", рекла је министарка просвете.
Истакла је да је у школама увек било елемената који са социјалног аспекта боду очи и који су фокусирали читаву јавност на неке догађаје, али да већина ученика, наставника и школа потпуно коректно ради свој посао и да је ситуација у школама уобичајена.
Говорећи о новим правилима која су у школама ступила на снагу 22. фебруара, Славица Ђукић Дејановић рекла је да је реч о протоколима који су обавезни за свако министарство када се донесу нови закони.
"Пошто смо у новембру донели законе који се углавном односе на садржаје из основног и средњег образовања, на друштвено корисни рад, на превенцију насиља, дакле закони који дефинишу врло битне сегмента живота у школи, донели смо правилнике који управо све те сегменте и третирају, а то су упутства како да се закон примени", објаснила је министарка.
Додала је да су поједина правила, попут друштвено корисног и хуманитарног рада, дочекана са великим задовољством и позитивним коментарима, највише међу децом.
"Родитељи су први ауторитети деци"
Говорећи о родитељима, Славица Ђукић Дејановић рекла је да се модели понашања деце најчешће уче од ауторитета и да су родитељи први ауторитети.
"У нашој култури, тата је тај који треба да буде ауторитет, трeба да се доживи као глава породице. Он обезбеђује социјалну афирмацију породице и деца воле и треба да успоставе са татом један добар и емотивни однос како би прихватали његове ставове и његова понашања на адекватан начин. Маме су у нашој култури особе које су ту да заштите, да буду топле, нежне. Некада у околностима у којима живи савремена породица, а која је нажалост, често дисфункционална, немамо адекватне моделе у мами и тати. Немамо ваљане моделе и деца формирају систем вредности на начин који нас јако заболи", објаснила је министарка просвете.
Говорећи о упутствима о оцењивању (родитељи оцењују наставнике) за која је и председник Србије замолио да се још једном размисли, Славица Ђукић Дејановић рекла је да се тај сегмент закона није мењао и да су упутства дефинисана на мало другачији начин.
"Суштина је да контролу рада наставника и учитеља могу обављати искључиво инспекције, просветна инспекција и просветни саветници", истакла је министарка и напоменула да је јавни коментар председника обавеза за њих да будну пажњу ставе у први план и да то заиста чине.
Министарка је напоменула да упис првака почиње 1. априла путем платформе "Е-упис", а да се очекује да ће највише првака бити у великим градовима.
Коментари