До краја године деоница ауто-пута од Паковраћа до Пожеге

Улагања у путну инфраструктуру јесу улагања у квалитет живота, привреду и туризам. До краја године, циљ је, да се у саобраћај пусти и деоница ауто-пута Милош Велики од Паковраћа до Пожеге. Из ресорног министарства најављују потписивање уговора о наставку ауто-пута ка Котроману и Босни и Хецеговини.

Наставак ауто-пута Милош Велики, од Паковраћа до Пожеге, дуг око 20 километара, највећи је изазов због два велика тунела, Муњино брдо и Лаз.

"Сад су интензивирани радови на наставку завршетка ауто-пута од Паковраћа до Пожеге, у дужини од 20 километара, ту имамо свакодневну сарадњу са кинеским извођачима. Имамо карактеристичне објекте, то су јако дугачки тунели где је кинески извођач наишао на неповољну геологију током ископа материјала из тих тунела", каже Миодраг Поледица из ЈП Путеви Србије.

Део ауто-пута Милош Велики - деоница од Пожеге до Дуге Пољане, оцењују упућени, једна је од најтежих за изградњу - од укупно 76 км, најмање 30 километара ће бити мостови и око 20 километара тунели.

"Ауто-пут према јужном Јадрану тамо је већ уговорено према Дугој Пољани почећемо да градимо прву и десету деоницу. Тај ауто-пут Пожега-Котроман има отприлике нешто мало више од 60 километара, али ту су трећина тунели, трећина су мостови и трећина су насипи и то је екстремно тешко градити. Имате лакших путева, тежих, али у сваком случају ви никада не знате када почнете да градите са чим ћете се суочавати", каже министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић.

И док се у Србији гради, тренутно, више од 640 километара и пројектује више стотина нових, поред полемике о поштовању и пробијању рокова, неизоставно је питање цене сваког новог километра.

Далибор Пешић са Саобраћајног факултета каже да за најзахтевније деонице ауто-пута, а некада по километру, када је реч о брдским и планинским деоницама, требало да се издвоји 20 до 25 милиона евра по километру, а сада је то скупље. Према његовим речима, сигурно за 10 до 20 одсто је скупље управо због других поскупљења и нечега што глобално утиче на то.

"Европска унија данас или западне земље Европске уније више су ставили акценат, а и ми ћемо ставити акценат на железницу. Они су одавно завршили изградњу ауто-путева, тако да није за поређење оно што је некад изведено пре 15 или 20 година и вредност ауто-пута по километру тада и оно што се уговара данас овде на овом поднебљу" каже Поледица.

Поред 642 километра који се тренутно граде у Србији, према подацима ресорног министарства пројектује се и планира за изградњу још 355 километарара ауто-путева и 507 км брзих саобраћајница.

уторак, 19. новембар 2024.
4° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње