Екипа РТС-а са пилотима Хеликоптерске јединице МУП-а на обуци у "немогућим условима"
У потпуном мраку или густој магли када се не види прст пред оком, пилоти хеликоптерске јединице МУП-а, захваљујућим савременим уређајима, могу да лете без потешкоћа. С њима на обуци била је и екипа РТС-а.
Сваку слободну прилику у ХЈП МУП-а користе за обуку, данас је на дневном реду прилаз писти на разне начине, најпре хеликоптером Х145м, а затим и "Супер пумом".
Ретко полећу директно са писте, да не ремете путнички саобраћај. Сада мењају праксу - како би увежбали тежи начин летења. Не гледају у небо и облаке. То раде уређаји. Пред пилотима дугмићи, екрани, џојстик.
"Летење по инструменталним условима пре свега подразумева да се навигација и сам лет хеликоптер извршава по инструментима. Што значи, то су летења у условима смањене видљивости, дању, ноћу, као и летење у облацима. Ми опет водимо рачуна кад изводимо овакве летове, да у сам улазак облаке не постоје услови за залеђивање", каже Бранко Попратњак, пилот Хеликоптерске јединице МУП-а.
За тај начин летења до краја године биће обучени сви пилоти у ескадрили. Посебно истичу да сада могу да меморишу сва места за слетање, на пример, у близини већих болница. Тако ће, кажу, брзо и безбедно, у свим временским условима, моћи да ураде хитан медицински транспорт.
"Пошто радимо под цивилним правилима и прописима летења, морамо све пилоте да сертификујемо и изведемо на ниво да могу безбедно да управљају хеликоптером у инструменталним условима, до нивоа тзв. АТПЛ, односно нивоа саобраћајног пилота. Ако немамо обучене пилоте на високом нивоу, ми не смемо да улазимо у неке озбиљније задатке, ми морамо да водимо рачуна о безбедности", каже Бранко Попратњак.
У последњих неколико година ескадрилу су појачали нови "ербасови" хеликоптери који имају високософистицирану опрему. Поседују навигацију као и путнички авиони "ербас" 319 и 320.
Коментари