Субвенције за куповину електричних возила од 500 до 5.000 евра, шта је још потребно

Министaрство заштите животне средине од данас прима захтеве за субвенције за куповину електричних возила. Држава помаже са 250 евра за мопеде до чак 5.000 евра за аутомобиле.

У склопу мера за унапређење квалитета ваздуха, за подршку куповине еколошких возила држава је издвојила 170 милиона динара. Субвенције од 250 евра могу се добити за куповину електричних мопеда и трицикла, 500 евра за мотоцикале, тешке трицикле и четвороцикале. Путничка и теретна електеровозила подржана су са 5.000 хиљада евра.

Иако најјефтинији електрични аутомобил кошта око 27.000 евра, за куповину има доста заинтересованих.

“Мислим да бих га купио зато што је то будућност, још увек се премишљам. Има ту и неких проблема“, каже један грађанин.

Грађани су у анкети РТС-а рекли да због високе цене, субвенције нису довољне, али има и оних који очекују да цене почну да падају.

Министрство заштите животне средине дало је упутство за подношење захтева за субвенције које грађани могу доставити на писарницу или поштом.

Држава је са подршком почела 2020. и ово је прва година када нема помоћи за хибридна, већ само за електрична возила.

“Тренутно у Србији имамо 2.100 потпуно електричних аутомобила и практично без тих сувенција, без подршке државе, није могуће омасовити ту употребу еколошки прихватљивих возила. Тако је било и у државама Европске уније“, рекао је Борис Ћоровић, генерални секретар "Српске асоцијације увозника возила и делова".

Електрични аутомобил јесте скуп, али стручњаци напомињу да је пуњење знатно јефтиније од бензина и дизела.

“Колико киловат часова возило узме, толико би требало да се наплати. Међутим, у Србији то није законски регулисано и потребно је да се донесе регулатива како би то могло успешно да се реализује. У овом тренутку наплаћује се по времену проведеном на пуњачу и то кошта око 2.000 до 3.000 динара“, истиче стручњак за e-mobility Филип Митровић.

Пуњeње у Европској унији траје око 20 минута, а код нас и до дупло дуже.

У Србији има око 130 јавних пуњача. За непуне две године пуњаче морају имати и све бензинске пумпе на државним путевима, а у току је и тендер за преуређење 16 одмаралишта дуж ауто-путева у "зелене станице".

“На свакој тој зеленој станици би требало да буде инсталирано 5 брзих DC пуњача а сваки пуњач да има по два прикључна места. Тако да би требало када се заврши тај тендер и изабере најповољнији понуђач да Србија добије још 160 брзих DC пуњача пореда ауто-путева“, објашњава Борис Ћоровић.

Прописи Европске уније налажу да се на сваких 60 километра ауто-пута мора поставити пуњач за електрична возила.

недеља, 22. децембар 2024.
6° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње