Данас свечано отварање нове зграде железничке станице у Прокопу
На Дан ослобођења, Београд добија нову зграду железничке станице "Београд Центар". Том свечаном догађају у Прокопу присуствоваће највише државно руководство. У Инфраструктури железнице Србије верују да ће нова зграда од око 5.600 квадратних метара, задовољити највише стандарде у путничком железничком саобраћају. Идеја о Прокопу потекла је пре сто година, а од 2018. године је главна железничка станица у престоници.
На задовољство милионског броја путника који све више бирају воз, станична зграда допринеће бољем утиску, а постаће и симбол развоја српске железнице. Пројекат за изградњу Прокопа усвојен је 1971, док је идејно решење завршено три године касније. Радови су почели у октобру 1977. године.
Иако је тада најављено да ће бити завршени 1979, због лоше економске ситуације у Југославији, одужили су се и 1980. године су прекинути. Скоро 50 година касније, биће отворена станична зграда – саставни део Железничке станице "Београд Центар".
"Морам да напоменем да се на завршетак посла чекало 47 година, међутим било је потребно мало више од годину дана радова да овај велелепни објекат буде изграђен", каже Ненад Станисављевић из Инфраструктуре железнице.
У холу нове станичне зграде – билетарнице, инфо-пулт Туристичке организације Београд, угоститељски објекти, пекара, продавница. Лифтовима и покретним степеницама путници излазе на пероне испод зграде.
"Кад уђете ви не видите један софистицирани систем пун сложене опреме која је сложена у један прост систем који управља не само станичном зградом него и оним делом испод коте 105, а с друге стране као обични посетиоци и као путници моћи ћемо да уживамо у садржајима станичне зграде и да видимо инжењерски подухват, а то је више од 700 тона челика или 24 километра челичних шипки који су уграђени у овај простор, оно што носи овај кров", каже Иван Вујичић, директор компаније ПФБ.
Урбанистичким пројектом станична зграда "Београд Центар" део је комплекса у оквиру којег ће бити изграђено 12 пословних функционално одвојених објеката и вишеетажна гаража. Очекује се да ће радови бити завршени током 2025. године.
"Прокоп није само главна железничка станица, она је и симбол модернизације српских железница. Ствара једну комплетну слику и са брзом пругом од Београда до Новог Сада и касније од Новог Сада до Суботице и са будућом брзом пругом од Београда до Ниша. Ова зграда је у ствари симбол једне нове, лепше железнице, српских железница", каже Ненад Станисављевић.
Кроз Прокоп дневно пролази 300 возова. Наредне године очекује се почетак градње првог и другог колосека, а најављена је и изградња нове прилазне саобраћајнице, којом би се са ауто-пута прилазило главном улазу београдске железничке станице.
Као део београдског железничког чвора, Прокоп, са новом станичном зградом, постаје железнички центар главног града.
Коментари