Дојаве о радарским контролама преко Вајбера – колико је легална размена информација преко апликација

Када су радови у више од 180 улица у Београду, сигурно је да су од помоћи информације о томе како избећи гужве. Више хиљада возача су чланови Вајбер група у којима се размењују информације о дешавањима на путу. Размењују се и информације о томе где су радарске контроле. Да ли је то по закону и да ли су због тога возачи дисциплинованији?

Модерне технологије омогућиле су возачима да не само преко обавештења која емитују поједине радио-станице већ и преко апликација сазнају распоред надзорних камера, радара и саобраћајних патрола.

"Апликацију која на територији Србије показује где се тренутно налазе полицијске патроле преузело је преко пола милиона корисника. С обзиром на то да је годишња претплата 3.000 динара, врло лако долазимо до тога да та апликација за једну годину заради више од 12 милиона евра. У појединим апликацијама могуће је унети информације о ономе што се тренутно дешава, на пример где је гужва, рупа на путу или на ком споредном путу се налази полицијски ауто", рекао је Дамир Окановић из Комитета за саобраћај.

У поједине апликације могуће је унети информације о ономе што се тренутно дешава, на пример, где је гужва, рупа на путу или на ком споредном путу је полицијски ауто.

Вајбер групе, које броје и по више хиљада чланова, непрестано размењују поруке о контроли саобраћаја. Возачи са којима је разговарала екипа РТС-а знају за те апликације.

Ако возачи смањују брзину зато што знају да су полиција, радар или камере у близини, те апликације могу бити корисне. Међутим, проблем је то што и они који не поштују прописе на тај начин сазнају како да избегну контролу.

"Проблем је што неко ко попије више него што би требало, када доносе одлуку да ли ће ипак да седне за волан или ће можда да узме такси или неки други сервис, просто види на апликацији где се налазе полицијске патроле и онда донесе одлуку да неким путем где полицијских патрола нема дође од тачке А до тачке Б. Дакле, проблем је што такве апликације охрабрују пијане, охрабрују дрогиране возаче да седну за волан, а постоји проблем из аспекта општег криминалитета, а то је што је онда онима који се баве крађом моторних возила, који се баве преносом наркотика и осталих забрањених материја, што користе такође то за извршење кривичних дела", истакао је Окановић.

Поједине европске земље забраниле су коришћење ових апликација, али то код нас није незаконито. И полиција има праксу да објави на којим путевима ће се контролисати саобраћај.

"Ту се не објављује тачна локација и тачно време. С друге стране, постоје полицијске патроле које се не баве снимањем, већ искључиво алкотестирањем или дрогатестирањем, и они нису обавезни да објаве где ће и у које време вршити алкотестирање", навео је Окановић.

И Саобраћајна полиција се слаже да ове групе и апликације могу бити корисне и да могу променити статистику која у овом тренутку изгледа овако – од почетка године до 1. септембра на српским путевима догодило се више од 20.000 саобраћајних незгода, скоро половина због неприлагођене брзине и лоших услова на путу.

Статистика каже и то да су најугроженији млади од 15 до 30 година, а то су управо они који користе апликације и Вајбер.

петак, 22. новембар 2024.
5° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње