Читај ми!

Дигитално спајање вагона за бржи транспорт на српским железницама – штеди време и људство

На железничкој станици Нови Београд представљено је дигитално аутоматско спајање вагона и то је први приказ те технологије у овом делу Европе. Нови систем штеди време и људство. Немачка је за истраживање пројекта до сада издвојила више од 20 милиона евра, а до 2030. године Европска унија планира да пола милиона теретних вагона опреми дигиталном спојницом.

Вишедеценијско заостајање за Европом, кажу европски представници, од свих земаља у региону најбрже сустиже Србија улагањем у железницу и модернизацијом будућег примарног начина транспорта робе. Дигитална спојница представљена је до сада само у Белгији, Швајцарској, Шведској и Немачкој.

"Ово није прича само Европске уније, ово је увелико део и Западног Балкана, Србије и свих будућих земаља чланица. Улажемо у Србију како бисмо модернизовали пруге Београд–Ниш, Коридор 10, са 2,2 милиона евра. Радимо на деоници Ниш–Димитровград и идемо даље како бисмо повезали цео Западни Балкан са Медитераном", наводи Емануел Жиофре, амбасадор ЕУ у Србији.

"У железничком транспорту предузети крупни кораци"

Горан Весић, министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре наводи да су у железничком транспорту предузети крупни кораци.

"Ми смо у железничком транспорту предузели крупне кораке последњих година, и као што смо чули да, европски воз, односно да Европа ће много више улагати у железнице, трудимо се да и ми будемо део тих напора и да наше железнице буду боље и напредније", додаје Весић.

"Које су користи од дигиталне спојнице" 

Завршетком пруге Београд–Будимпешта, изградњом деонице Београд–Ниш, железничко повезивање Србије са Европом и примена дигиталне технологије унапредиће капацитете и продуктивност транспорта.

"Корист од дигиталне спојнице је сасвим очигледна – повећана ефикасност железничког саобраћаја и заједно са изградњом интермодалних траса и већа привлачност превоза добара железницом", каже Анке Конрад, амбасадорка Немачке у Србији.

"Оно за што су били потребни сати биће урађено за минут"

Матеј Закоњшек, директор Транспортне заједнице наводи да ће дигитална спојница знатно повећати безбедност и ефикасност железнице.

"Оно за што су некада били потребни сати биће урађено за минут. Допринеће економском развоју, заштити животне средине и међуграничној сарадњи и повезаности, а возови ће бити дужи, бржи и тежи", каже Закоњшек.

Унутар Европске уније 2021. године превезено је 13 милијарди 650 милиона тона добара, највећи део друмским путевима. Предност железнице је вишеструка, али је неискоришћена због пропадања, заостатка у модернизацији и недовољно развијене мреже пруга.

петак, 27. септембар 2024.
20° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи