За три дана чак осморо погинулих у саобраћају – изазови на друштвеним мрежама или неопрезна вожња
За свега три дана, три саобраћајне несреће изазвали су возачи који су се кретали контрасмером. Од 1. до 3. септембра у удесима је погинуло осморо људи, а две особе су тешко повређене. Једна од претпоставки је да су узроци неких од тешких саобраћајних незгода и изазови на друштвеним мрежама.
Они који свакодневно сведоче ризицима у вожњи су таксисти. За њих вожња у контрасмеру, уз возаче под дејством алкохола и опијата, нелегалне превознике и несмотрене достављаче хране само је једна од опасности на путу. Када до сусрета са опасним возачима дође – нема прописаног решења.
"Тада је најважније да сте добри с богом, да се прекрстите и помолите богу да остане живи. Ту је тешко предвидети шта неко мисли и о чему мисли. Ако је нешто олакшавајућа околност, то је да професионални возачи лакше и брже реагују", каже Бошко Вукојевић, директор Такси коморе.
Додатни проблем су различити изазови са друштвених мрежа. На њих се, сматрају психијатри, одлучују они којима треба признање друштва. Очекују припадност када постану популарни на мрежама.
"Долазимо до проблема да су најчешће учесници тих изазова млади људи који још увек немају адекватно критичко мишљење. Сам мозак није довољно формиран, он се формира до 25. године. Управо та зона мозга, тај префронтални кортекс који је задужен за више мождане функције, па између осталог и предвиђање ризика уствари није довољно развијен", објашњава психијатар Ирена Ђорђевић.
Једна од незгода за које се још утврђује да ли је настала због изазова, алкохола или случајно промашеног смера догодила на ауто-путу "Милош Велики". Оно што је извесно возач и сувозач нису били млади, а судар су изазвали вожњом у контрасмеру. Ако случајно промашите смер, стручњаци саветују да одмах реагујете.
"Што пре да се престројимо у зауставну траку и ту да извршимо безбедно окретање и вратимо се у правилном смеру. У сваком случају, немојте да вам пада на памет да настављате до следеће петље, мислећи да је то најбоље решење. То никако! Оно што је заиста јако битно је да све петље буду обележене тако да сваком возачу у року од највише једне секунде буде јасно шта сме, а шта не сме ради. Нажалост, нису ретке ситуације да сигнализација није добра, најсвежији пример је петља Бубањ Поток", истиче Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја.
Само прошле године на путевима су страдале 553 особе, а тешко повређено више од 3.200.
Коментари