уторак, 22.08.2023, 18:20 -> 18:47
Извор: РТС
Почетак школске године – ђаци између нових изазова и очекивања родитеља
Још мало је остало до почетка школске године и завршетка најдужег распуста који су ђаци имали до сада због трагичних догађаја у мају. Коме су неопходне веће припреме, ко има већу трему, страх или стрес, ко је забринутији – деца или родитељи за РТС говори Јелена Радосављев Кирћански, психолошкиња са Института за ментално здравље.
Јелена Радосављев Кирћански каже да је, према њеном искуству, пред почетак нове школске године већи стрес код родитеља.
Наводи да је разговарала са децом различитог узраста и да су поприлично опуштена у вези са почетком нове школске године, док је код родитеља много тензија и напетости.
Како истиче, несумњиво је да ће трагедија у "Рибникару" оставити последице на деци, нарочито ђацима те школе.
Подсећа да се са њима радило током лета а да ће се групне и индивудалне терапије наставити и од 1. септембра.
Говорећи о припреми за полазак у нови разред, наглашава да распуст и служи за одмор од школских активности али да не би било лоше да деца читају нешто о областима које их посебно занимају.
Прваци, за почетак, да заволе школу
Јелена Радосављев Кирћански саветује родитељима ђака првака да заједно са својом децом у последњој недељи распуста обиђу школу – оду до школског дворишта, да виде где улазе ђаци, прикажу својој деци шлолу као место где ће се лепо осећати.
Очекивања родитеља од деце су обично висока – да се одмах адаптирају на учитељицу и нову средину, вршњаке, да одмах знају градиво. Стога саветује родитељима да снизе та очекивања од своје деце, а тиме и од себе самих.
"Постоје родитељи, али и баке и деде, који деци представљају школу као баук уместо као место где ће се лепо осећати упознати вршњаке и научинити неке нове и занимљиве ствари", наглашава Јелена Радосављев Кирћански.
Како истиче, најважније да се дете уклопи у нову средину а не да показује сва знања која је стекло до шесте, седме године.
Изазови преласка у пети разред
Каже да је код ученика петог разреда ситуација мало другачија, будући да је то период када улазе у пубертет, када се физички мењају. "Њима је у том узрасту важније како ће их прихватити вршњаци од тога како ће их прихватити наставници", каже она.
Указује на то да што је дете лакше адаптирано на ниже разреде лакше ће се прилагодити и на пети.
Ипак, тај прелазак, напомиње, не може бити лак, будући да се већина ђака уљуљкала код једне учитељице од првог до четвртог разреда. "Сада се суочавају са предметном наставом и доста нових особа које треба да упознају", додаје Јелена Радосављев Кирићански.
Према њеним речима, прво полугодиште треба да им послужи за адаптацију на наставнике и њихов метод рада и очекивања.
Коментари