Колико сме да кошта вожња од аеродрома до центра Београда и како да избегнете "дивљег" таксисту
Ненајављена контрола уздрмала је саобраћај на аеродрому, али не ваздушни. Током провере више стотина таксиста који су превозили путнике са аеродрома, четири возача добила су прекршајне и кривичне пријаве, двојица су остала без возила. Из надлежног Министарства поручују - држава неће одустати док не заведе ред међу таксистима на аеродрому и у целом граду.
Први утисак тешко се мења. Многи су странци нашу престоницу у старту доживели негативно и то због папрене вожње од аеродрома до града. Да би се спречила пљачка путника, почетком априла формирана је Радна група за сузбијање дивљих таксиста. Изгледало је да су због појачане контроле нестали преко ноћи, али борба још није готова.
"Од формирања радне групе спроводимо константне акције контроле на аеродрому. Оно што сви знамо, велике количине новца су зарађивали нелегални таксисти и они неће тако лако одустати. То говори податак да и три месеца после формирања радне групе и даље имамо појединце који мисле да могу да раде мимо прописа и мимо одлука Града Београда", каже помоћник министра грађевинарства и инфраструктуре Иван Дивац.
На аеродрому важи посебан режим рада за таксисте, који подразумева потврду о фиксној цени, односно ваучер. Узима се на аеродрому, а плаћа у таксију, по ценовнику за шест градских зона. Путници углавном иду у прве две, за које вожња кошта до 3.000 динара. У такси комори кажу да следе измене прописа.
"Преуређен је аеродром, такси станица је доле, помериће се још више, биће прва возна трака до врата. Да што више странке буду заштићене од могућности да их неко одведе странпутицом. Тим правилником о раду на аеродрому биће повећане и казне и биће генерално и Законом о превозу путнике, чије смо измене такође иницирали, драстично повећане новчане казне", наводи Бошко Вукојевић из Уговорне привредне такси коморе Србије.
Казне су од 150.000 до 300.000 динара за теже прекршаје попут нелегалног таксирања и прекомерне наплате. Путници су дивље таксисте раније препознавали по таблицама, без обавезног TX на крају. Таквих возила сада је мало, али и међу таксистима који послују са дозволом, има оних који услуге наплаћују скупље. Зато су грађани веома опрезни.
Неки користе само проверена такси удружења, други кажу да знају своја права, да траже рачун, а као крајњу меру наводе напуштање такси возила.
Упућени кажу да таксисти који би да наплате скупље као разлог најчешће наводе удобност луксузног возила. Путници морају да знају - јединствена цена такси услуга је 96 динара по километру до 10 увече, када поскупљује 29 динара. Само за старт мора се издвојити 270, а за чекање 1.200 динара по сату. Вожње ван Београда су 192 динара по километру. После измена прописа које се очекују на јесен, за прекомерну наплату, таксисти ће вероватно остајати без дозволе за рад.
Коментари