Достављачи јуре ради бонуса, али цена брзине може бити превисока
Недавно је у Београду један пешак тешко повређен када је на њега на прелазу на Зеленом венцу налетео достављач на електричном бициклу. Повређени човек је још на интензивој нези и у тешком је стању.
Када плата зависи од брзине, на безбедност се често заборавља. Достављачи хране често су учесници у саобраћајним незгодама. У последњих 10 дана чак три пута, само у Београду.
"Иду по пешачким прелазима, тротоарима, крећу се куда не би смели да се крећу. То чине зато што су поједине апликације дале бонус, на основу тог бонуса, он мора да направи одређен број достава. Рецимо 180 достава за седам дана – он мора у просеку 30 достава дневно, да би то остварио за шест дана јер седми дан неће радити", објашњава председник Удружења достављача возача Србије Љубомир Перић.
Достављачица Слободанка Ђурић каже да свакодневно добијају мејлове да буду опрезни, нарочито бициклисти.
"Свакодневно нам стижу мејлови да мора строго да се води рачуна, посебно бициклистИма, да морају да воде рачуна, да гледају. Шта значи брзине доставе, не мислим кад кажем да што пре треба стићи до корисника, не мисли се на брзину да што брже треба да се вози, него што опрезније", каже Слободанка.
Како побољшати безбедност достављача
Агенција за безбедност саобраћаја и Министарство унутрашњих послова покренули су пројекат – како побољшати безбедност достављача у саобраћају. Крајем прошлог месеца одржан је први састанак.
"Направићемо одређене тренинге и заједно ћемо да одрадимо бесплатну едукацију за достављаче у Србији, пре свега у Београду и у Новом Саду. Проблем који се појављује је да су ту углавном млади достављачи који се врло брзо мењаују, те је потреба за тим тренинзима учестала и верујемо да ћемо тим побољшати безбедност свих учесника у саобраћају и генерално безбедност у саобраћају", каже саветник директора Агенције за безбедност саобраћаја Милан Илић.
Да би неко постао достављач, није потребна никаква обука нити курс. Довољна је само добра воља и да знате да возите бицикл, мотор или кола.
Како да се разликују доставна возила од осталих
Да бисте испоручили пакет на кућну адресу, достављачи без аутомобила углавном морају да се крећу пешачким стазама и тако свакодневно крше прописе. Удружење достављача има решење.
"Да на сваком возилу постоје такси табле које би ми финансирали и плаћали Граду за коришћење исте, на њој би био референтни број достављача. Тако да би ви као пролазници као људи који користе паркинге препознали да је то возило достављачко и да ће у року од пар минута да се склони. Направили смо пројекат да се то не злоупотребљава. Достављач би то носио искључиво онда када му је радно време, имали бисмо нашу контролу која би контролисала", објашњава председник Удружења достављача возача Србије Љубомир Перић и додаје да ће предложити граду и да им се омогући да се крећу жутом траком.
Предлажу и да сви који користе њихове услуге - ресторани, стамбене зграде, обезбеде паркинг места.
Иако готово свакодневно читамо вести како је достављач оборио пешака, стручњаци кажу да је ипак њихова безбедност највише угрожена, с обзиром на то да спадају у најрањивије учеснике у саобраћају, а често крше прописану брзину и возе без заштитне опреме.
Коментари