Читај ми!

Вучић: Ауто-пут мира повезује Србе и Албанце; Жиофре: Ово ће бити кичма путне мреже Западног Балкана

Отворена је прва деоница “Ауто-пута мира“, који ће, када се заврши, повезати Ниш и Мердаре. Реч је о деоници Ниш–Мерошина, од наплатне станице до петље код Мерошине, дугој пет и по километра. Деоница ће за саобраћај бити отворена од 13 часова, каже председник Србије Александар Вучић. Истиче да је овај пут од изузетног значаја за Србију и да ће нас из централне Србије повезати и са Србима и са Албанцима на КиМ, али и са Албанцима у Тирани. Поручује да ће у 2023. бити отворено стотине километара ауто-путева. Нови ауто-пут биће кичма путне мреже на Западном Балкану, поручује амбасадор ЕУ у Србији Емануеле Жиофре.

Ауто-пут Ниш–Мердаре, планиране дужине око 77 километара, требало би да повеже Србију са лукама на Јадрану.

Траса ће повезати неколико места, Ниш и Мердаре са Приштином, Тираном, луком у Драчу, а онда и са осталим европским лукама.

Данас се отвара прва деоница пута, на којој је изграђена петља "Мерошина исток", као и два моста и два надвожњака, укупне дужине око 285 метара.

Прву деоницу Ниш–Мердаре отворио је председник Србије Александар Вучић, заједно са амбасадором ЕУ у Србији Емануелеом Жиофреом.

Присуствовали су и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић, министарка за евроинтеграције Тања Мишчевић, директор Коридора Србије Александар Антић, председник Општине Мерошина Саша Јовановић, градоначелница Ниша Драгана Сотировски, представници ЕБРД и други.

Током отварања, приказан је цео пројекат ауто-пута Е-80, после чега су представљени туристички потенцијали Нишавског и Топличког округа.

Будући да овај ауто-пут кроз Србију пролази кроз неке од најнеразвијенијих општина, очекује се да у њих доведе и нове инвеститоре, али и туристе.

Извођач радова за деоницу 1 је Конзорцијум Штрабаг АГ и Штрабаг д.о.о. Београд. Уговор је потписан 30. септембра 2021. године у присуству председнице Европске комисије Урсуле фон дер Лајен.

Предвиђено 88 мостова и 35 тунела

Ауто-пут Е-80 Ниш–Мердаре је саобраћајница од високог приоритета за Републику Србију, јер је реч о приоритетном инфраструктурном пројекту који омогућава економски и социјални развој земље, као и јаче повезивање читавог региона.

Предвиђена je изградња 88 мостова, седам денивелисаних раскрсница и 35 тунела.

Деоница 1, од Мерошине до Мерошине 1, прва је од четири деонице Сектора 1, који се простире од Ниша до Белољина и дуг је 32,65 километара.

Прва деоница од Мерошине до Мерошине 1, дуга је 5,5 километара, затим деоница 2, од Мерошине 1 до Прокупља исток дуга је 8,8 километара, деоница 3 од Прокупља исток до Прокупља запад дуга је 12,8 километара, док је последња деоница од Прокупља запад до Белољина дуга 5,6 километара.

Финансирање пројекта за цео Сектор 1 у износу од 225,6 милиона евра обезбеђено је кроз Инвестициони грант WBIF у износу од 40,6 милиона евра и зајам од ЕБРД и ЕИБ у износу од 185 милиона евра.

четвртак, 14. новембар 2024.
2° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње