Читај ми!

Инфраструктура: Кашњења на прузи Београд – Нови Сад због крађе делова на мрежи

Због крађе делова контактне мреже изнад железничке пруге на две локације између Београда и Новог Сада, током данашњег дана дошло је до кашњења возова на брзој прузи, саопштила је "Инфраструктура железнице Србије". Како је раније навело то предузеће, након примљених примедби на геометрију колосека, на две локације на тој брзој прузи, из превентивних разлога, брзина возова смањена је са 200 на 160 километара на сат.

У саопштењу се истиче да је због крађе такозваних "чврстих тачака", које служе да обезбеде стабилност затезног поља контактне мреже, "Инфраструктура железнице Србије" била принуђена да током данашњег дана на укупно пет километара брзе пруге уведе лагане вожње са брзином од 20 километара на сат, и то на деоницама Инђија–Бешка и Сремски Карловци – Петроварадин.

На брзој прузи украдено је укупно осам чврстих тачака.

У саопштењу се наглашава да ће након проласка последњих путничких возова на овој прузи, три екипе "Инфраструктуре железнице Србије" вечерас од 23.30 почети да раде на замени чврстих тачака на контактној мрежи.

Како се додаје, планирано је да екипе "Инфраструктуре железнице Србије" раде током читаве ноћи како би, уколико не буде било непредвиђених тешкоћа, до ујутру поправили контактну мрежу и отклонили последице ових крађа.

У саопштењу се оцењује да таквим насилничким и бахатим понашањем према железничкој имовини, лопови наносе огромну штету држави и железници, и не само да угрожавају редовитост и функционисање, већ утичу и на безбедност саобраћаја возова.

"Инфраструктура железнице Србије" од надлежних државних органа очекује да крадљивци делова и опреме железничке инфраструктуре на брзој прузи, као и на другим српским пругама, буду у најкраћем року откривени и најстроже кажњени.

Указује се на то да је Закон о железници предвидео је да се за уништење, оштећење или крађу делова железничке инфраструктуре, без обзира на њихову количину и вредност може изрећи казна затвора од три месеца до пет година, а у случају да неко лице због тога буде тешко повређено или се начини имовинска штета великих размера, казна затвора је од једне до осам година.

"Инфраструктура железнице Србије" објашњава да су чврсте тачке које су биле на мети лопова направљене од носећег ужета и служе да обезбеде стабилност једног затезног поља контактне мреже, које је дуго око 1.600 метара.

Истиче се да су оне редовно под напоном од 25.000 волти.

Додаје се да се крађе настављају, иако се за чврсте тачке на електрифицираним пругама уместо носећег ужета од бакра сада користе челична поцинкована ужад.

Превентивно смањена брзина возова

Претходно је "Инфраструктура железнице Србије" саопштила да је након примљених примедби на геометрију колосека, на две локације на брзој прузи Београд – Нови Сад је, из превентивних разлога, смањена брзина возова са 200 на 160 километара на сат.

Додаје се да брзину возова на брзој прузи Београд – Нови Сад смањена у уторак.

Како је саопштено, брзина је из превентивних разлога са 200 смањена на 160 километара на сат.

"Реч је о двоколосечним деоницама укупне дужине три километра, Стара Пазова – Инђија и Бешка – Карловачки Виногради, где је брзина возова смањена за 40 километара на сат. Због овога, путовање брзом пругом између Београда и Новог Сада траје свега три до пет минута дуже", истичу у овом предузећу.

Могућа активација банкарских гаранција

Наводе да је брза пруга Београд – Нови Сад још у гарантном року, који је на овим деоницама три године. У том року, истичу, извођач радова је у обавези да отклони недостатке на железничкој инфраструктури, уколико се докаже да су они последица извођења радова.

"Инфраструктура железнице Србије" има и банкарске гаранције извођача радова, које могу да буду активиране, додају у саопштењу.

Наводе да њихове стручне службе редовно и детаљно обилазе читаву трасу брзе пруге Београд – Нови Сад, како би уочили све детаље и евентуалне недостатке, укључујући и оне који не утичу на функционисање железничког саобраћаја на овој деоници.

Након примљених примедби на геометрију колосека, поново се обилазе не само две деонице на којима је то уочено већ читава пруга.

Подсећају да је пре изградње двоколосечне брзе, која је пуштена у редован саобраћај у марту прошле године, просечна брзина возова на овој магистрали била само 40 километара на сат.

уторак, 22. април 2025.
17° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом