Читај ми!

Весић: Отклоњена опасност од даљег цурења амонијака код Пирота

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић изјавио је да је рано јутрос завршенo претакањe око 20 тона преосталог амонијака из цистерне која је исклизнула са шина код Пирота и њено одвожење на безбедну локацију, у станицу Суково, што значи да на месту железничке несреће више нема цурења амонијака, саопштило је Министарство.

Претходно, цистерна број 13, из које је цурио амонијак, подигнута је дизалицама и враћена на колосек.

Весић је истакао да је операција подизања и враћања цистерне на колосек била високоризична, наводећи да су њом руководили представници Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, Сектора за ванредне ситуације МУП-а и Штаба за ванредне ситуације Града Пирота.

Министар је нагласио и да ће екипе које спроводе мониторинг квалитета земље, воде и ваздуха остати на терену док Штаб за ванредне ситуације не одлучи другачије.

Несрећа на прузи код Пирота догодила се 25. децембра прошле године када су из шина исклизнула 4 од 20 вагона који су превозили амонијак. 

Екипе "Инфраструктуре железнице Србије" настављају са поправком колосека да би на њега биле подигнуте још три цистерне пуне амонијака које су се преврнуле, али из којих није било цурења амонијака, наводи се у саопштењу.

Министар Весић је навео да су све преостале цистерне које су остале после несреће на колосеку већ уклоњене, а подизање преосталих преврнутих цистерни на месту незгоде обавља помоћни воз и друмска дизалица из Бугарске.

"Пре неколико дана замолио сам бугарског колегу Христа Алексијева, потпредседника Владе Бугарске задуженог за економске политике, и министра транспорта и комуникација за помоћ. Наши бугарски пријатељи одмах су упутили у Србију железнички помоћни воз и ауто-дизалицу са својим радницима. Српски и бугарски радници радили су неколико дана, и дању и ноћу, како би се прво уклониле цистерне које нису исклизнуле, а потом подигле и преточиле оне које су исклизнуле. Желим да им се захвалим на огромном труду и енергији. Посебно бугарским железничарима који су заједно са својом српском браћом и сестрама радили и ризиковали живот као да је у питању њихова земља", рекао је Весић.

Министар је објаснио да због ризика обављања ове операције није било могуће објављивати сваки детаљ и најављивати поступање.

"Жао ми је због тога, али то је било неопходно како би радници на миру обавили посао", рекао је Весић.

Према информацијама предузећа "Инфраструктуре железнице Србије", уколико се радови наставе по задатој динамици, пруга Ниш–Димитровград требало би да буде поново у функцији најкасније од 13. јануара.

"Очекујем да у најкраћем року добијем извештај Комисије за истрагу коју сам формирао, као и извештај тужилаштва како би се утврдиле све околоности под којима је дошло до несреће", закључио је министар Весић.

субота, 23. новембар 2024.
1° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње