Читај ми!

Екипа РТС-а у новом хеликоптеру "камов 32" – носи до пет тона воде, гаси пожаре на високим зградама

Недавно је МУП Србије добио неколико нових хеликоптера. Са запада три "Ербасове" "суперпуме", а са истока један од два купљена Камова Ка32. Превасходно је намењен за гашење пожара, али може да носи и тешке терете. Наша екипа летела је тим хеликоптером током увежбавања гашења пожара.

Више од 20 летелица налази се у хангарима е МУП-а. Камов Ка32 нешто је потпуно другачије. Због контрукције и два ротора јачи је и може да понесе више терета.

Хеликоптерскa јединицa МУП-а има неколико типова хеликоптера и сви они могли су да понесу до 1,5 тоне воде за гашење пожара, сада та могућност иде до пет тона са хеликоптером Ка32.

Може прскати и специјалну пену за гашење пожара. Воду носи подвесним ведром или у резервоару. Тачно 65 секунди му је потребно за пуњење. То значи да је брзина пуњења скоро 46 литара у секунди.

"У идеалним условима може за неких сат времена 10 водозахвата, односно неких до 50 тона воде. Али то је у идеалним условима. У реалним, то је ближе 35-40 тона воде уз мало већу удаљеност пожара и места за узимање воде", објашњава Денис Војводић, пилот Хеликоптерске јединице МУП-а.

Водени топ може да добаци до 40 метара 

Доласком овог хеликоптера, први пут је могуће гасити градски пожар на високим зградама. Водени топ може да добаци до 40 метара, а избацује 63 литра воде у секунди. Обука пилота и техничара за Камов трајала је више месеци, у иносторанству и у земљи. Добро памте прве летове.

"Осећај је снажан и доста је било узбудљиво. На хеликоптеру Ка32 радимо и одржавање и летачки део, односно праћење ведра и црева за гашење пожара", наглашава Никола Јевтић, механичар.

"Била је захтевна не у смислу што је хеликоптер руског, а не западног порекла, већ зато што је конструкцијски другачији од осталих хеликоптера којима смо летели до сад, односно хеликоптер нема репни ротор, има принцип коаксијалног ротора са супротно окрећујућим роторима. Због тога има више снаге и мање је подложан утицајима ветра, него хеликоптери са класичним концепту", поручује Војводић.

Може се користити и за пренос тешког терета 

Осим за гашење пожара, Ка32 може се користити и за пренос тешког терета. Може да превезе до 13 људи, да се креће максималном бризином од 260 километара на час и да оствари долет од 650 километара.

До сада га користи више од 30 земаља, испоручено је око 250 комада. Испоруку другог, у Хеликоптерској јединици очекују на пролеће, таман пред летњу сезону пожара.

понедељак, 23. децембар 2024.
5° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње