Читај ми!

Војска први пут објавила оглас за пријаву на курс пилота, ко све може да конкурише

Министарство одбране и Војска Србије објавили су оглас за пријаву кандидата за Курс слушалаца за резервне официре рода авијације. Полазници који успешно заврше курс имаће прилику да ступе у професионалну војну службу, добију чин потпоручника и наставе летачку обуку како би постали пилоти Ратног ваздухопловства и противваздухопловне одбране. Бригадни генерал и пилот Бране Крњајић каже за РТС да желе и на тај начин да привуку младе људе.

Бригадни генерал Бране Крњајић, командант 204. ваздухопловне бригаде и пилот на авиону "миг-29", каже да је Министарство одбране први пут на овај начин објавило оглас за пријем пилота у службу, који се односи пре свега на младе људе који су завршили неке основне академске студије.

"Желимо да пробамо и на тај начин да привучемо млад свет у нашу струку. То није непозната ствар, чак и у нашој пракси. Било је појединачних случајева у прошлости, можда на неки други начин, али овај пут желимо да отворимо мало више могућности младим људима који можда покушавају да нађу себе у интересантној професији као што је пилотска", објашњава генерал Крњајић.

Истиче да нема посебних ограничења и да конкуришу људи оба пола, старости до 27 година који су завршили основне академске студије.

"Морају да прођу један период селекције која се састоји од неколико корака које сви пролазе, па чак и ми који смо и данас у тој служби", каже Крњајић. 

Објашњава да кандидати пролазе општу проверу и медицинске и физичке тестове, како би задовољили опште услове да приступе курсу као било који други војници.

"Они који се определе баш за пилотску професију морају да прођу још неке додатне провере. Пре свега се то односи на лекарске прегледе на Ваздухопловно-медицинском институту који трају неколико дана, где се мора доказати да ли је особа способна да се бави таквом професијом", објашњава генерал Крњајић.

Селективно летење "утвом" најбитнији корак

Генерал Крњајић истиче да се приступа и падобранској обуци и селективном летењу, што је, како каже, можда и најбитнији корак на којем се кроз десет сати налета на авиону "утва-75" процењује да ли неко уопште има предиспозицију да буде пилот, без обзира на ментално и физичко здравље.

Наглашава да потпуно исти услови важе за младиће и за девојке, без било каквих ограничења.

"Када заврше неопходне кораке и приступе курсу за резервне официре, кандидати морају да прођу део опште војне обуке да би се упознали са системом у којем ће радити, а затим приступају припреми за летачку обуку. Завршетком курса стичу услов да постану официри и буду примљени у професионалну војну службу, а након тога би морали да прођу још један део летачке обуке од неких годину дана и онда стичу услов да добију и званично звање пилота", наводи Крњајић.

Истиче да је позив пилота свакако један од најлепших на свету, којим могу да се баве само они који то воле.

"Позивам све младе људе да се пријаве на конкурс, да се не плаше. То није никаква непремостива препрека, ми ћемо их чекати", каже генерал Крњајић.

Расписан и конкурс за пријем цивила у професионалну војну службу

Команда Ратног ваздухопловства и противваздухопловне одбране расписала је и јавни конкурс за пријем лица из цивилства у професионалну војну службу на неодређено време у својству подофицира.

Генерал Крњајић каже да је то устаљена пракса и да је био јако добар одзив младих који су завршили четворогодишње школе.

"И ове године смо се определили да примимо одрешен број људи у професионалну службу у својству подофицира, пре свега у 250. ракетној бригади и 126. бригади за ваздушно осматрање, јављање и навођење, као и нешто мало места у 98. ваздухопловној бригади", објашњава Крњајић.  

уторак, 05. новембар 2024.
14° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње