Размишља ли се о смањењу дозвољене брзине на ауто-путевима и у градовима

На путевима Србије од укидања ванредног стања догодило се, према подацима МУП-а, 1.450 саобраћајних несрећа. Погинуле су 23 особе, 11 возача, четворо пешака и осморо бициклиста и мотоциклиста. И викенд за нама обележиле су тешке саобраћајне несреће у којима су страдале читаве породице. Судећи по статистици, готово свакодневни апели да се поштују ограничења брзине и услови на путевима немају баш велики утицај на учеснике у саобраћају.

Дамир Окановић из Комитета за безбеднoст саобраћаја каже да су се сви учесници у саобраћају током ванредног стања навикли на мањи број возила и мањи број пешака.

"Сада се полако враћамо у нормалу. Морамо да схватимо да од нервозе, журбе, неке љутње у саобраћају не можемо да имамо никакву корист већ само штету", рекао је Окановић за РТС.

Међу страдалима је чак осморо возача двоточкаша.

"Почетак сезоне је увелико у јеку и са доласком лепог времена све је више двоточкаша, зато молим возаче аутомобила, аутобуса и камиона да обрате пажњу на њих, да схвате да су они такође ту у саобраћају и да су потпуно равноправни учесници и молим све возаче пре свега мотоциклиста ради да када год скрећу, када год се полукружно окрећу или престројавају да укључе жмигавац", поручио је Окановић.

Приметан је и већи број чеоних судара, а Окановић наводи да су преласци на леву страну коловоза један од најчешћих узрока саобраћајних несрећа.

"Возила прелазе на леву страну из више разлога – гледање у мобилни телефон, покушај претицања, здравствени проблем возача", истиче Окановић и додаје да се јако тешко избегавају такви судари, али да уколико се користе сигурносни појасеви и на предњим и на задњем седишту велике су шансе да се преживи чеони судар.

"Посебно скрећем пажњу родитељима да се нипошто не играју животима своје деце, већ да вежу дете сигурносним појасем и да уколико је ниже од 135 центиметара превозе дете у безбедносном седишту", закључио је Окановић.

Неке земље у Европи су смањиле брзину на ауто-путевима на 100 километара на час и ограничиле брзину на 30 километара на сат у градовима, а Окановић каже да државе које имају најбоље резултате у области безбедности саобраћаја у Европи су управо оне које имају нижа ограничења – Шведска, Норвешка, Велика Британија.

"Тамо су ограничења на ауто-путевима 110, односно 112 километара на час. У многим градовима постоји иницијатива да се дозвољена брзина смањи на 30, односно 40 километара на час. Међутим, ту је просто питање где наћи баланс између ризика и неких других потреба за ефикасним одвијањем саобраћаја", наглашава Окановић и додаје да уколико се таква иницијатива буде разматарала струка ће дати свој одговор.

субота, 16. новембар 2024.
4° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње