Изазови за градитеље – древни храст, клизишта, али и људска ћуд

Када су зацртали путању од Обреновца до Чачка, путари нису могли ни да замисле све изазове који их очекују у градњи мостова, тунела и петљи. Поред непредвидиве природе, много проблема задала им је и људска ћуд.

Коридору 11 на путу се најпре испречио један храст. И то у Савинцу 2013. године.

"Неће нико да му приђе, кажу да је гре'ота да је баксузно одсећи то дрво".

Две године касније ауто-пут и дефинитивно је одредио судбину дрвета старог шест векова и обима 7,5 метара.

Ни петиције грађана ни протести и пароле да "храст не сме пасти" нису спасили сече дрво. Тада је процењено је да би његов опстанак на Коридору коштао колико и најмање четири километра ауто-пута.

"Од свега су сви дигли руке, конзервирати га неће сигурно, јер он је већ пустио воду и трули овде. Тумбају га са утоваривачима са киповима и преносе с једног краја на други", пожалио се тада председник МЗ "Савинац" Милиша Николић.

Да ауто-пут дуг 104 километра стигне од једног до другог краја Србије храст је био тек први изазов. Градитељи су морали да изместе и регулишу и водотокове.

"Изградњом новог ауто-пута дошло је до промене утицаја подземних вода и називају га плавним подручјем јер морало да се одради доста регулација како би се регулисали водотокови река Колубара, Тамнава, Уб", објашњава помоћник министра за друмски саобраћај, путеве и безбедност саобраћаја Саша Стојановић.

Ништа мању главобољу од река мајсторима није задавало ни земљиште. Једно од највећих клизишта савладано је прошле године када је тунел "Бранчић" коначно пробијен.

Због победе над природом радовали су се и српска страна и кинески партнери.

"Драги пријатељи, честитам вам данас овај велики догађај!", поручио је тадашњи амбасадор Кине Ли Манчанг.

И тако су се протеклих година смењивали догађаји. Мештани су нестрпљиво чекали пут али и негодовали због због кућа, њива, окућница.

И таман када је се чинило да се све приводи крају, деоница Уб-Лајковац морала је изнова да се санира.

После више одлагања и пробијања рокова, када се изборио са свим изазовима нови Коридор Милоша Великог спреман је да одмени стару Ибарску магистралу.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 23. децембар 2024.
5° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње