Читај ми!

(Не)правилно рекламирање лекова

У апотекама се могу наћи разни дијететски производи. Такви препарати, упозоравају стручњаци, углавном нису ефикасни док се њиховим рекламирањем обмањује јавност.

Они који не воде толико рачуна о исхрани, а желе лепши изглед, посежу за разним дијететским производима. За њих, са малих екрана, преко новина или летака који се деле на улици или шаљу поштом, свакодневно се нуде разни препарати којима се гарантују постизање жељене тежине и излечење.

Обично је истакнута и цена као и адреса продајног места, а неретко их промовишу познате личности. Такви препарати, упозоравају стручњаци, углавном нису ефикасни док се њиховим рекламирањем обмањује јавност.

Привучени рекламом, људи често купују препарате за које верују да ће им решити проблем. Међутим, такви производи, најчешће не дају обећани ефекат.

Пре него што стигне до пацијента сваки лек пролази строгу контролу квалитета, ефикасности и безбедности. Према правилнику о оглашавању могу се рекламирати само лекови који се купују без рецепта, и то по строго предвиђеним правилима, кажу у Агенцији за лекове.

Директорка Агенције за лекове и медиционска средства Татјана Шипетић каже да се мора водити рачуна да је информација тачна и да се пацијент који ће користи лек не сме доводити у заблуду.

"У реклами не смете да користите децу, да их наведете да они сами могу да га користе", наглашава Шипетићева.

Иако не пролазе тако строгу контролу, да би се нашли у продаји дијететски производи морају да буду уписани у базу података Министарства здравља.

Фармацеут Вукосава Стевановић каже да се за дијететске производе узима само документација, а нико не проверава састав производа.

"Узима се само документација којом произвођач гарантује да су састојци унутра. Њихова контрола се спроводи методом случајног избора из промета", каже Стевановићева.

За разлику од богатих земаља које спроводе честе контроле тржишта, код нас су оне много ређе, па се дешава да се продају и производи штетни по здравље.

"Оно што се никако не би смели да буду у промету, а налазе су производи колоидног сребра или нано сребра, они су правилником о дијететским производима забрањени у промету у свету", наглашава Стевановићева.

Једини начин да се потрошачи, бар донекле, заштите од преваре, кажу стручњаци, јесте да провере да ли препарат има утиснут број на кутији, који значи да је евидентиран код Министарства здравља. То је гаранција да, чак и ако није ефикасан, неће шкодити здрављу.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 07. октобар 2024.
8° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи