Читај ми!

Супербоул у години пандемије – маркетинг и адвертајзинг машина

Овогодишње финале НФЛ, Националне лиге америчког фудбала, чувени Супербоул, одржан је у граду Тампи на Флориди у години пандемије и оштрих рестрикција. Супербоул је највећи спортски догађај у Америци, празник спорта који привлачи пажњу десетина милиона љубитеља спорта.

Због тога, ТВ станица Си-Би-Ес која преноси финале сваке године уводи посебне, високе тарифе за све оглашиваче који се утркују да закупе део рекламног простора пре, током и непосредно после преноса.

Исто важи и за закуп огласног простора на самом стадиону – високе цене за оглашавање најуспешнијие компаније.

Сматра се да је Супербоул највећи маркетиншки догађај у години и једини за који су оглашивачи спремни да плате и до 5,5 милиона долара за једно ТВ емитовање рекламног спота у трајању од највише 30 секунди.

Када се узме у обзир да самој утакмици претходи готово 7 сати разноврсног програма посвећеног овом великом догађају, који прате милиони гледалаца, рачуница је јасна.

Финале 55. Супербоула ове године пружило је прилику да се рекламе "политички обоје да би се послала порука о заједништву, храбростии истрајности америчког народа суоченог са претњама пандемије, преноси Си-Ен-Ен.

Тако се у реклами за возила компаније "Џип", појављује рок звезда Брус Спрингстин који поручује одважним авантуристима да је баш Џипов теренац прави избор за њих и финишира реченицом "Страх никада није био најбољи део нас".

Ове године, мрежа Си-Би-Ес и Националона фудбалска лига имали су потпуно другачији организациони приступ пре свега због тога што је утакмица требало да протекне у атмосфери наглашеног заједништва и нормалности, али уз ризик од ширења коронавируса и уз ограничени број гледалаца на стадиону.

ТВ аудиторијум је навикао да на дан Супербоула гледа вишечасовни спортско-забавни програм са спортским аналитичарима, пригодним музичким наступима, докумантарним емисијама и интевјуима са холивудским звездама у уметничком делу преноса.

Ове године је борба против расизма била у фокусу Националне фудбалске лиге, па је у пропратном програму наступила и млада песникиња Аманда Горман, Афроамериканка која је рецитовала своју антирасистичку поезију и на инаугурацији председника Бајдена, 20. јануара у Вашингтону.

Гледаоци су у полувремену могли да чују богат музички програм јер и музичка индустрија види велику прилику за промоцију током Супербоула.

До сада су наступале највеће америчке и интернационалне музичке звезде међу којима и Лејди Гага, Бијонсе, Принс и Ролинг Стонси, а јуче је наступио канадски певач Викенд и отпевао неколико нумера са свог новог албума, који је могло да чује више од 100 милиона гледаоца испред малих екрана.

Број посетилаца на стадиону у Тампи ове године је због панедмије био ограничен на свега 25 хиљада људи, коији су пре почетка другог поливремена могли да чују и кантаутора Х.Е.Р, кантри певача Ерика Черча, блуз певачицу Џезмајн Саливан и оркестар морнаричких ветарана, преноси Ројтерс.

У 55. Супербоулу тријумфовали су Тамба Беј баканирси, који су са 31:9 декласирали Канзас Сити чифсе.

понедељак, 09. септембар 2024.
24° C

Коментари

Juga
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Trudnoca
Бесплатна вантелесна оплодња и у Нишу
Pun mesec
Како Месец утиче на физичко и ментално здравље
Mirjana
Преминуо Игор Холодков
Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару