недеља, 08.03.2015, 11:57 -> 14:55
Аутор: АЛЕКСАНДАР СТОЈАНОВИЋ
Правило 40
Зашто спортисте у овом тренутку више интересује Правило 40 од било чега другог у вези са Ријом 2016? Загађен залив, недовршена инфраструктура, кашњење у изградњи терена... све је то у фокусу оних који прате припреме за Олимпијске игре. Али једна вест која је промакла спортској јавности заинтересовала је и била најважнија за спортисте током прошлонедељног заседања Извршног одбора МОК-а у Рио де Жанеиру.
Све је почело када је представник за медије МОК-а Марк Адамс саопштио следеће: "МОК ће, после састанка на којем ће се и формално потврдити ова одлука, прихватити неолимпијско рекламирање током трајања Олимпијских игара, што је до сада било забрањено."
Правило 40 Олимпијске повеље регулише управо ову важну тему. Током сваке четири (две) године у временском интервалу који одреди МОК (обично десет дана пре и три дана после ОИ) спортиста који има уговор са спонзором који није истовремено и спонзор МОК-а не сме да се појави у било ком облику у кампањи неког другог спонзора. То подразумева да не сме да постави своју фотографију на Инстаграм са неким другим спонзором, да не сме да се објави оглас у новинама, да не сме да се емитује реклама, да у продавницама спортске опреме стоји њихова фотографија... итд, итд.
У случају да се то догоди следе казне које подразумевају одузимање акредитације и новчану казну за спортисте и тренере.
То Поглавље 40 Олимпијске повеље поготово је погађало спортисте чија такмичења нису популарна током Олимпијаде (Олимпијада је временски циклус од четири године између Олимпијских игара), као што су атлетичари и пливачи.
А управо током Олимпијских игара ови спортисти доживљавају свој врхунац у каријери и највећу прилику да зараде.
Колики је значај друштвених мрежа показало се на Играма у Лондону када је баш ово правило било у центру пажње.
Тада је атлетичарка Дон Харпер (САД) поставила фотографију на Твитер, а на којој је прелепила фластер преко уста на којем је исписано "Правило 40". Спортисти су се придружили тој акцији.
Оно што је било необично – да је МОК штитио спонзоре без којих не би постојале Олимпијске игре у оваквом облику, а истовремено то онемогућавао спортистима, који не би били на овом нивоу да није спонзора. Мада та тема има две стране, наравно.
Током Олимпијских игара у Лондону "процурела" је фотографија у којој је Мајкл Фелпс фотографисан за кампању фирме "Луј Витон".
Према правилима Олимпијског комитета, њему би требало да се одузму медаље и награде али... Фелпс и његови најближи су рекли да нису криви за објављивање те фотографије, из "Луја Витона" такође... И никоме није било ништа. Кампања је требало да крене тачно 16. августа када се завршавао временски термин за Правило 40. Фотографија је објављена три дана раније.
Кампања #wedemandchange (тражимо промене) донела је резултате. Можда јер су спортисти, пре свих атлетичари, захтевали део зараде МОК-а.
Америчка атлетичарка Сања Ричард Рос, која је освојила злато на 400 метара, била је један од лидера покрета. Написала је: "Шта је највећа добит МОК-а? Спортисти, многи попут мене, немају ништа од шест милијарди долара колико се обрће око игара. #wedemandchange."
Током овог заседања објављено је да је МОК од Олимпијских игара у Сочију имао добит од 53,15 милиона долара, од чега је одлучио да 20 одсто уплати организатору, Русији.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар