Читај ми!

Фудбал и бизнис под једним кровом – "Бернабеу" више није само стадион

Шест година након почетка велике реконструкције, стадион "Сантјаго Бернабеу" ушао је у потпуно нову димензију пословања. Према писању шпанске "Марке", приходи Реал Мадрида у вези са стадионом порасли су за чак 130 одсто у односу на период пре радова, а клуб је постао први у историји фудбала који је премашио милијарду евра редовних прихода.

Фудбал и бизнис под једним кровом – "Бернабеу" више није само стадион Фудбал и бизнис под једним кровом – "Бернабеу" више није само стадион

Пројекат модернизације започео је 2019. године са идејом председника Флорентина Переза да "Бернабеу" постане најмодернији стадион на свету са циљем сталних прихода током целе године.

У сезони 2024/2025. стадион је поново стављен у функцију одигравања утакмица, али су укључени и нови пословни сегменти – туристичке туре, догађаји и угоститељство, што је донело приход од 79 милиона евра Реал Мадриду, без иједне одигране утакмице.

Укупни приходи Реала достигли су 1,073 милијарде евра, што је апсолутни рекорд у историји клуба.

Шпанска Марка преноси процене стручњака, који наводе да ће клуб представити буџет од милијарду и 248 милиона евра у наредној сезони, скоро 500 милиона више него пре почетка радова на стадиону. Приходи од стадиона требало би да износе 402 милиона евра, што представља раст од 130 одсто у односу на 2018/2019. сезону.

Реновирање стадиона

Поред мобилног крова и челичне фасаде, реновирање је обухватило и терасу која окружује стадион на врху трибина, као и систем за уклањање и складиштење терена на увлачење под земљом.

Подземни терен је смештен у шест нивоа и има систем за наводњавање  одржавање квалитета траве. Реновирањем је повећан и капацитет стадиона са око 81.000 на 85.000 седећих места.

Подсетимо, стадион "Сантијаго Бернабеу" изграђен је 1947. године, дизајнирали су га Мануел Муњоз Монастерио и Луис Алемани Солер. Реновирање стадиона је одобрено 2016. године, започето је 2019. и коштало је 1,17 милијарди евра.

Шта следи

Следећа фаза је потпуна комерцијализација стадиона. У сезони 2025/2026. стадион ће угостити велике догађаје – укључујући божићни спектакл у децембру, концерте и први пут у Шпанији меч НФЛ лиге 16. новембра 2025. године између Мајами долфинса и Вашингтон командерса.

Марка преноси да је циљ да "Бернабеу" постане глобална место за брендове, забаву и туризам, дакле да приходује и када се не игра фудбал.

Буџет који ће клуб представити износи милијарду и 248 милиона евра за 2025/26, што је скоро 500 милиона више него пре почетка радова – раст од 65 одсто за само седам година. Само приходи повезани са стадионом порасли су са 173 на 402 милиона евра, што је скок од 130 одсто.

Нови идентитет

Стадион је добио и нови визуелни идентитет. На додели Златне копачке Килијану Мбапеу представљен је нови лого Бернабеуа – метална, таласаста силуета која одражава обновљену фасаду и више не садржи име легендарног председника по коме тренутно носи име.

Марка наводи да је то део процеса ребрендирања стадиона, који прераста из простора за одигравање утакмица у самостални бренд.

Клуб већ тестира типографију новог натписа који ће ускоро красити спољни део стадиона.

среда, 12. новембар 2025.
7° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом