Уживање на острву Јас

Радио коментатор ББЦ-а Дејвид Крофт је једном приликом изјавио да док не буде изграђена стаза за формулу 1 на Месецу, ништа неће моћи да се пореди са стазом Јас марина. Тилкеово ремек дело је без икакве конкуренције најлепша стаза на којој се икада возила формула 1, али се у претходне две године показала као место на којем је немогуће претицати. Има ли шансе да буде боље ове сезоне?

Организатори свакако мисле да има. Штавише, толико су у то сигурни, да су одустали од намере да редизајнирају стазу, што су обећали да ће учинити одмах након прошлогодишњег дебакла који је Алонса коштао титуле. У реду, Доменикали и Петров су Алонса коштали титуле, али ни они то свакако не би могли да учине да се последња трка сезоне није возила у Абу Дабију.

Организатори наравно свој оптимизам базирају на овогодишњим новотаријама које су се показале тако успешним. Комбинација Пирелијевих гума и ДРС система омогућила нам је да видимо претицања чак и тамо где се томе никад раније нисмо надали, укључујући и Хунгароринг и Монте Карло, па се организатори надају да ће мало те магије да се прелије и на њихов чаробни свет на острву Јас.

А чаробан свакако јесте. Трка која почиње у сумрак нам већ после двадесетак минута нуди величанствени призор формула које возе у правцу заласка пустињског сунца, да би се остатак трке возио под моћним рефлекторима и шареним променљивим бојама рефлектујућих панела Јас Вицекраљ хотела. Да не спомињем крајем прошле године отворени гигантски Ферари забавни парк са најбржим ролеркостером на свету, који просто додирује стазу, или бројне јахте у марини кроз коју шампиону тутње брже од 300 километара на сат.

Уколико ове године све ово употпуни и прави доживљај на стази, трка у Абу Дабију ће напрасно постати омиљена и најтврдокорнијим љубитељима спорта који гунђају сваки пут када једна Имола, Брендс Хеч, Воткинс Глен, Аделаида, Кјалами, Зандворт, Дижон и сличне историјске стазе, уступају место Кореји, Малезији, Бахреину или Абу Дабију. Знам да мени хоће.

Уз две ДРС зоне на овогодишњој трци, ФИА се свакако потрудила да помогне стази која је из чисто тркачког угла ружни мутант Монце и Валенсије. Јер, уз четири правца на којима се вози брже од 275 километара на час, на Јас марини се вози кроз чак шест кривина које се пролазе са мање од 100 километара на час. Довољно је рећи да више од шест таквих кривина имају само Монако, Сингапур и Валенсија.

Поредак после квалификација не улива баш превелику наду да ћемо у недељу гледати спектакуларну трку, иако је Фетелова пол позиција пре резултат Луисове грешке него шампионове моћи. Да је поновио време из другог дела квалификација, Луис би стартовао са прве позиције. Али није, и то само показује оно што смо целе сезоне гледали - млади шампион из Хепенхајма користи и најмању прилику коју му ривали пруже, док је непредвидљиви Британац шампион бизарних грешака у 2011. години. Ипак, никад не сме да се заборави да је у формули један све могуће, па ако неким чудом Себ на почетку не одјезди у залазак сунца (и буквално), као што је то био случај на неколико претходних трка, могло би да буде јако узбудљиво у Абу Дабију. Питаће се нешто и Џенс, који стартује трећи, и који се и даље бори не само за другу позицију у генералном пласману (мање битно), већ и за прилику да постане први човек који је као клупски колега потукао Луиса у сезони (веома битно).

Ако бих желео да одем још даље у свом оптимизму пред трку, своје наде бих морао да базирам на чињеници да, у односу на друге возаче из врха Себ упорно инсистира на другачијем односу брзина у мењачу. Зарад бољег убрзања на изласку из кривина Фетел жртвује највишу, седму брзину, која је кратка и брзо достиже лимитатор обртаја, услед чега шампион постаје рањив на стазама са дугачким правцем и ДРС зоном. Наравно, да би то неко могао да искористи прво мора да не дозволи Себу да одмакне више од једне секунде по истеку другог круга, када се дозвољава употреба ДРС-а.

Ниже у поретку, узбудљива ће бити борба у конкуренцији конструктора, због великог новца који тимови добијају на основу пласмана у сезони. Прва четворка није угрожена, као ни пето место за Рено, а највероватније ни шесто за Форс Индију. Међутим, Заубер и Торо Росо су тренутно изједначени на седмој позицији са истим бројем бодова (41), а онај ко на крају буде лошији губи неколико милиона долара, што за тимове са њиховим буџетом представља огроман новац. Како Перез креће једанаести, двојац из Фаенце 13. и 15. а Камуи-сан 16. можемо да очекујемо борбу без попуштања од првог круга за сваку кривину. Надам се да ће неко и редитељу шапнути да мало обрати пажњу на ову скривену борбу за милионе.

На крају, не могу да не споменем и тужну причу са зачеља, јер из последњег реда у недељу креће двојац некад великог тима Френка Вилијамса. Уз већ потписани уговор за испоруку Реноових мотора за наредну сезону и усред дуготрајних преговора о спонзорству са катарским богаташима који би требало да им омогуће да за наредну сезону потпишу извесног Финца који се не зове Хеики, овакав резултат, колико год верно осликавао најтежу сезону у тридесетпетогодишњој историји тима, је управо оно што им у овом тренутку није потребно.

Сер Френку једино преостаје да се нада да Ледени овог викенда има паметнија посла него да гледа пренос из Абу Дабија.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 26. јун 2024.
22° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару