Читај ми!

После Лоеба, Борковића чека окршај и са легендарним Росијем

Вест да ће најбољи аутомобилиста Србије Душан Борковић наступити у Светском ГТ шампионату обрадовала је све љубитеље ауто-моро спорта на овим просторима. Поред тога што се ради о једном од најквалитетнијих и најтежих светских аутомобилских такмичења, навијачи се радују и директним дуелима нашег аса са легендарним Валентином Росијем који је мотоцикл заменио пилотским местом у Аудију Р8.

Душан Борковић наставља да исписује историју аутомобилизма у нашој земље.

Борковић је постао први Србин икада који ће наступити у Светском ГТ челенџ шампионату (GT World Challenge Europe Endurance Cup).

Наш ас управљаће Мерцедесом АМГ ГТ3 и возиће за Шпански тим Mad Panda у сарадњи са нашим Нис Петрол Рејсинг тимом за који Боркивић наступа већ годинама на свим великим светским и европским надметањима.

"Шта бих још у каријери могао да пожелим, осим да делим стазу са Росијем. Делио сам је успешно са Лоебом и то је било остварење једног сна. Сада сам желео промену и направио сам је у најбољем смеру. Изабрао сам такмичење за које су ми потребне потпуно нове вештине и желим да сам себи подижем границе. Овде су физичка спремност и издржљивост на првом месту, пре свега због дужине трајања самих трка, али и снаге аутомобила, која премашује све што сам до сада возио", истакао је Борковић.

Нови тим Mad Panda у преводу на Српски језик зове се заправо Љута панда, а интересантно је да се појединим члановима екипе Борковић познаје још из времена када је возио Светски туринг шампионат.

О самој активности Светског ГТ шампионата најбоље говори и списак учесника међу произвођачима аутомобила - сви љубитељи аутомобилизма имаће прилику да уживају у узбудљивој сезони у којој ће се на стазама широм Европе појавити Ламбoргини Хуракан ГТ3 Ево, Ферари 488 ГТ3 Ево 2020, Мекларен 720 С ГТ3, Ауди РС 3 ЛМС, Бентли Континентал ГТ3, Порше 911 ГТ3 Р, БМВ М4 ГТ3 и поменути Мерцедес АМГ ГТ3 Ево.

Довољан разлог да са великом пажњом испратимо свих пет трка ове сезоне која ће трајати од 1. априла до 2. октобра.

У питању су трке издржљивости током којих се три возача смењују за воланом аутомобила током читавог трајања трке, било да се ради о тркама које се возе теи часа, било да се ради о тркама које трају 24 часа.

За сада је познато да ће поред Борковића за тим Mad Panda из Шпаније возити и Британац Шон Волкиншоу, а ускоро ће бити објављено и име трећег возача у тиму.

"На много тога ћу морати да се навикнем и доста тога да коригујем у својој досадашњој вожњи, тако да се у својој 29. сезони професионалног тркања окрећем сасвим новом изазову. Овде се на стартном гриду налази између 40 и 60 најбољих аутомобила на свету и мораћу своју потребу за улажењем у дуеле да сведем на минимум. Сваку трку возим са још два возача са којима делим аутомобил и тимски правимо тактику. За свакога ће морати да се адаптира седиште које ће се радити по мени због висине, а улазак у бокс за промену возача, сипање горива и мењање гума траје само 40 секунди", рекао је Борковић.

У питању је потпуно нов изазов за нашег шампиона Душана Борковића који је до сада освојио две титуле шампиона Европе, по једну на брдским и кружним стазама.

Поред тога Борковић је и први Србин који је наступио и попео се на победнички подијум у Светском шампионату и то на легендарној стази Сузука у Јапану, а 2020. постао је и први Србин који је победио на свим тркама неког шампионата под окриљем Светске аутомобилске Федерације (ФИА) - те године, Борковић је са свих осам победа доминантно постао шампион Источне Европе.

Календар Светског ГТ челенџ Европа купа:

1. трка: Три сата Имола, Италија (од 1. до 3. априла) Стаза Енцо и Дино Ферари, Имола

2. трка: Стаза Пол Рикар, Француска - 1000 километара (од 3. до 5. јуна) Стаза у Ле Кастељеу на југу Француске

3. трка: 24 часа Спа Франкоршамп, Белгија (од 28. до 31. јула)

4. трка: Три сата Хокенхајм, Немачка (од 2. до 4. септембра) Стаза Хокенхајмринг

5. трка: Три сата Барселона, Шпанија (од 30. септембра до 2. октобра) Стаза Каталуња у Барселони

Борковић ће овог викенда обавити и последња тестирања уочи почетка сезоне. Биће то званичан тест на стази Пол Рикар у Ле Кастељеу на југу Француске, на којем ће наступити готово сви возачи из шампионата.

"Трка на Спа Франкоршампу траје 24 сата и пређе се око 4.500 км, а за то време један аутомобил само за трку потроши преко 100 гума. Када додамо и тестове, који су пред овакву трку најважнији, број искоришћених гума буде и 10 пута већи. Сигуран сам да ће ово бити једно драгоцено искуство, као и сјајна прилика за промоцију Србије и свих мојих спонзора. Интересовање за ту трку у Белгији је и до сада било огромно, долазило је више од 200 000 гледалаца, а замислите шта нас очекује ове године када се у шампионат укључио Валентино Роси. Интересовање публике за сваку трку је већ сада огромно", завршио је Борковић.

Конкуренција ће бити заиста огромна, јер ће поред Росија наступити и велики број шампиона из самог врха ауто спорта, међу којима су некадашњи шампиони ДТМ-а, Формуле 2, Формуле 3, као и некадашњи асови Формуле 1.

недеља, 21. јул 2024.
26° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару