Одлука која је поделила Формулу 1

Овог викенда враћамо се у колевку ауто трка под још увек јаком сенком канадске контроверзе. Поларизација коју је изазвала казна за Фетела и следствени губитак победе за Ферари са бројем пет је још један подсетник да Формула 1, чак и у не тако сјајној ери, има готово неограничен капацитет за изазивање бурних емоција код оних који је прате.

Потпуно је неважно са које стране одлуке контролора трке у Монтреалу пада ваше виђење спорне ситуације. Можда сте љути ферариста и у одлуци видите заверу у корист актуелног шампиона. Или навијате за Фетела и у складу са тим не видите много даље од чињенице да је вашем миљенику украдена заслужена победа.

Могуће је и да уопште нисте љубитељ ни италијанског тима ни немачког возача већ једноставно сматрате да је одлука погрешна. Или сте пак поносни власник љубимца са трокраком звездом и уживате у континуираној доминацији независно од тога како се до коначног исхода стигло. Неки од вас су верни навијачи Луиса Хамилтона - иако морам да признам да ми никада неће бити јасно зашто таквих у нашој земљи, па чак и у остатку света изван британских острва, нема онолико колико момак из Стивениџа то заслужује – и желите да видите како ваш изабраник обара баш све могуће рекорде у Формули 1.

А можда не марите много ни за Мерцедес ни за Хамилтона али свеједно сматрате да је одлука контролора трке била исправна.

Можемо на овом месту и да наведемо макар неспорне чињенице – да је Фетел направио грешку и излетео са стазе; да га је на ту грешку натерао Хамилтон који је на тврђој компоненти гума био евидентно бржи; да је Фетел могао да се врати на стазу једино на оном месту на којем се вратио и да је при томе заузео место на идеалној линији на шта има право као водећи возач; да Хамилтон није стигао до половине скарлетног аутомобила и због тога Себ није морао да га пусти; да је приликом повратка на стазу Фетел оставио довољно простора свом конкуренту и да зато није дошло до контакта између аутомобила; да би Хамилтон неспорно претекао Немца да се инцидент догодио на месту на којем је било више места на стази; да је одлуком контролора да казне Себа трка неутралисана у моменту када је требало да буде најзанимљивија јер се очекивало да Хамилтон нападне Ферари – и то неће ни мало помоћи да било који од горе описаних архетипова навијача (а има их још) своје мишљење о томе шта се заправо догодило макар мало коригује.

Могу уосталом да изнесем и сопствено мишљење да је казна била у најмању руку спорна јер ју је Немац званично добио због небезбедног повратка на стазу а сви су је доживели као да је изречена због блокирања Хамилтона. И да би са ове временске дистанце било много паметније да је одлука о казни остављена за после трке - можда (вероватно?) би до краја Хамилтон претекао Фетела на стази и целу расправу учинио беспредметном; или би макар контролори имали прилике да од обојице возача узму изјаве и тако себи олакшају доношење одлуке (Хамилтон, дан после трке: „Одгледао сам снимак... оно што могу да кажем је да сам ја био у вођству и направио грешку, вероватно бих учинио исто јер се све десило веома брзо и увек покушавате да задржите позицију").

Небитно, јер одлука је донесена и чак и ако није баш најбоља коју смо у Формули 1 икад видели – а овај текст би се претворио у тлапњу немогућу за прочитати када бих покушао да макар у најкраћим цртама сумирам све погрешне одлуке које смо током периода праћења овог спорта видели – и једна и друга страна морају да је поштују. Али је управо сјајно колико емоција и једна и друга страна, а ту мислим на нас, навијаче, инвестирају у потребу да оног другог убеде да је у криву.

Занимљиво је, међутим, да је цела ситуација у ствари перфектан кроки досадашњег дела сезоне. Ферари је још једном ове године (Бахреин, Азербејџан, донекле и Кина и Монако), успео да победу претвори у пораз а Мерцедес да, готово савладан, тријумфује. И даље на једној страни имамо екипу која располаже сјајним могућностима али из различитих разлога не уме да их реализује, док је на другом полу савршено подмазани механизам који при томе немилосрдно користи и све прилике које му се указују.

По свему што смо видели јуче, не постоји разлог да у Француској, на драгом Пол Рикару, буде ишта другачије. Чак и ако би у остатку викенда црвени неким чудом пронашли пола секунде које им тренутно недостају да истински изазову Мерцедес - што је мало вероватно - једина неизвесност у погледу крајњег исхода би се вероватно огледала у томе на који начин ће Скудерија да протраћи нову прилику. Ферари нема право да се љути због таквог става неутралног посматрача, нека се уместо тога потруде да свој посао раде боље и на стази докажу потенцијал који сви видимо да поседују. Зарад себе, Формуле 1 и свих нас.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 28. новембар 2024.
8° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње