Читај ми!

У сенци тајфуна

Пред нама је страшна и дивна Сузука - некадашње ружно паче Формуле 1 које је већ одавно постало поносни лабуд - али овог викенда ћемо вољом природе уместо сјајне стазе у главној улози имати нешто друго.

Кривац - тајфун Фанфон - се у овом тренутку налази изнад океана, стотинама километара удаљен од стазе у околини Нагоје и у претходна 24 часа на скали која мери јачину олује је учетворостручио своју снагу па је сада сасвим извесно да ће у недељу крајем дана или рано ујутру у понедељак ударити свом снагом на пацифичку обалу Јапана. Како би трка требало да се вози у недељу у три поподне по локалном времену, велико је питање да ли ће обилна киша која се очекује уопште дозволити одржавање трке. Калимеро би завапио „То је неправда!", и заиста ми није тешко да се сложим са таквим ставом, јер није фер да поред свих Бахреина, Барселона, Хунгароринга или Абу Дабија у календару киша долази баш тамо где никако није пожељна.

При томе, лично немам ништа против кишних трка, напротив, често резултирају нечим потпуно спектакуларним, као што је чувени Сенин први круг на Донингтону 1993, прва Себова победа у каријери на натопљеној Монци 2008. или чудесан Џенсов тријумф у Канади 2011. године, али на Сузуки киша никад није добродошла.

Изазов који на сувој стази пред возаче стављају заводљиве С кривине на старту, пар злогласних Дегнер завоја, притајена Кашика окружена шљунком и страшни 130Р бива озбиљно пригушен у кишној трци, па ћемо на наредни обрачун тркача и њихових машина са стазом која уједа оне који је неозбиљно схвате морати да се стрпимо до наредне године.

Као да овакав сценарио није већ озбиљно лош, вечита потера за новцем нам овог викенда може донети још гори исход. Док су разумни гласови већ у петак ујутру тражили решење у померању трке на недељно преподне, или чак суботу, Берни инсистира да се трка вози у предвиђеном термину, који је усаглашен са промотером и спонзорима, чак и по цену да праве трке - уопште и не буде. Не тако давно у Јапану (Фуџи 2007) трка је почела после 19 кругова иза сигурносног возила, али за разлику од те трке, у недељу ће како дан буде одмицао време бити све горе па би старт иза сигурносног возила готово извесно значио и - крај иза сигурносног возила, односно трке не би ни било. Правила кажу да су довољна само два круга иза сигурносног возила да би се трка бодовала, додуше половином предвиђених поена (победник 12,5, другопласирани 9 итд), али у сезони у којој после 14 рунди разлика између водећег двојца износи само 3 бода, такав исход би био катастрофа за сваког правог навијача.

Због свега тога, посебан фокус овог викенда је на квалификацијама, будући да у лошем расплету стартне позиције у суботу могу постати и циљне позиције у недељу.

У сенци ове климатске драме која је неочекивано заузела главну улогу овог викенда, дешавају се и две праве тркачке, једна на стази а друга ван ње.

Борба за титулу улази у критичну фазу, јер нас после Јапана чекају још само четири окршаја Хамилтона и Розберга. Британац је после Белгије и свега што се тамо издешавало прво ментално, а после Сингапура и бодовно ставио Немца у подређени положај, па шансе да Нико постане други Розберг са светском титулом у овом моменту не делују претерано изгледне. Давно прошлим делују дани у којима је, између Монака и Мађарске, Нико доминирао чак и на квалификацијама а Луис деловао као онај стари Хамилтон, најбржи возач у каравану који титуле губи пре свега због психолошке нестабилности. Данас Хамилтон пуца од самопоуздања и уколико се нешто драматично не догоди на наредним тркама (разорни тајфун можда?), титула је само његова.

Друга драма, она ван стазе, делује још интригантније. Гласови из Јапана кажу да је љубав Ферарија и Алонса ствар прошлости и да ћемо врло брзо бити сведоци споразумног раскида уговора који је Шпанца требало да задржи у Маранелу барем до краја 2016. године. Идеја да тим који је у проблемима - Ферари - део решења проналази у разлазу са, сматра се, најкомплетнијим возачем данашњице, на први поглед звучи парадоксално, али када се мало дубље загребе, ствари постају много јасније. Алонсо је у Ферарију пуних пет година а титуле су изостале, иако понајмање његовом грешком. За Фернанда је време да крене даље, и на овај или онај начин и сам је тога постао свестан још негде тамо у лето прошле године, па ни чињеница да је ове сезоне у истом аутомобилу до ногу потукао миљеника већине неутралних навијача и тако свој статус додатно учврстио није довољна да потисне фрустрацију због још једне изгубљене године. Како је тим после одласка Доменикалија и ди Монтецемола ушао у период превирања и нестабилности, Алонсо је свестан да ће у црвеном аутомобилу титула бити тешко достижна и наредне године и више не жели да чека.

Ферари се, са друге стране, спрема за озбиљну реорганизацију и за нови почетак у центар збивања желе да стави возача који би прелазак у легендарни тим дочекао са ентузијазмом који Шпанац више не показује, а који се од Кимија никад није ни могао очекивати. Иако се претпоставља да Ферари циља Фетела, Себ је везан уговором за Ред Бул до краја наредне године па неће бити неочекивано ако Кимију до истека Себовог уговора друштво буде правио Бјанки.

Најзанимљивије је зато питање где ће завршити Алонсо. Иако кладионице Фернанда виде у Мекларену, питање је да ли је Шпанац спреман да се клади на нови Хондин агрегат, поготово ако су тачне гласине да прва верзија мотора касни, а да је сам мотор изгледа превише тежак а можда и недовољно снажан. Колико год био мајстор са аутомобилима који нису врхунски, Алонсу не би шкодило да за промену научи да буде мајстор и у томе како да избегне да заврши у лошем ауту. Сигурнија опција би зато можда био Ред Бул, који је у Рикарду пронашао новог Фетела, па ако је Квјат потенцијално нови Рикардо, поставља се питање да ли је за Ред Бул Фетел можда нови Вебер? Још увек актуелни светски првак не крије да би једног дана волео да се опроба у Ферарију (ко не би?), а ускоро ћемо сазнати колико је тај дан близу.

Последња опција за Алонса која се спомиње делује невероватно, али у Формули 1 су се и луђе ствари дешавале, па хајде и то да споменемо - Лотус, који би са Мерцедесовим мотором наредне сезоне можда могао да понови оно што је ове године учинио Вилијамс, а Алонсу да прилику да осмотри како је прошла прва Хондина година у Мекларену пре него што се одлучи за повратак у Вокинг. Уосталом, Шпанац је нешто слично учинио и након растанка са Меклареном на крају 2007. године, зар не?

Но, вратимо се на Сузуку - где Хамилтон никад до сада није победио*. Ако Берни настави да игнорише Фанфон, квалификације почињу у 7 ујутру по нашем времену, док је трка у недељу на програму сат касније. Иако су до сада они који су се кладили против Бернија листом лоше пролазили, ја бих се одважио да предвидим да ћемо у недељу ипак устајати пар сати раније.

* ...aли до ове сезоне Луис није знао ни за тријумфе на Сепангу, у Бахреину и Барселони, па га то није омело на путу до највишег степеника на подијуму.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 31. јул 2024.
17° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару