Читај ми!

Доминација у ритму Хајднове музике

Када је 1797. године, у част Франца II Хабзбурга, Јозеф Хајдн компоновао музику за текст песме Лоренца Леополда Хашке „Боже чувај Франца Императора“ сигурно није ни слутио да ће 125 година касније његово дело, уз другачије стихове, постати званична химна Немачке.

Како ли би се велики композитор тек осећао да му је неко тада, крајем осамнаестог века, дојавио да ћемо њему нестварно далеке 2014. години, по свему судећи, после баш сваке трке Формуле 1 слушати његово дело, у част победе Мерцедесових возача? Сигуран сам да би био задовољан, само када би неко успео да му објасни шта су то Мерцедес и Формула 1.

А опет, после четири овогодишња извођења, у Аустралији, Малезији, Бахреину и Кини, трака са музиком је спремна и за Барселону, и само чудо може да нас онемогући да у недељу још једном уживамо у Хајдновом ремек делу.

Почетак европске сезоне трка се традиционално најављује као прилика да се аутомобили први пут значајније унапреде, иако се у ствари веома ретко дешавало да у Барселони видимо неочекивани искорак неке екипе. Разлог је једноставан - све екипе вредно раде на побољшању својих аутомобила, па кад се подвуче црта, обично дођемо на исто.

Нада да би ово ипак могла да буде једна од тих ретких година, те да би неки од тимова могао да пронађе додатну секунду по кругу и тако натера Мерцедесове пилоте да се мало више озноје на путу до кариране заставе избрисана је већ на првом слободном тренингу у петак. Мерцедесов W 05 хибрид (како је званично именован од ове трке) не само да је и даље неухватљив за ривале, већ се чини да се разлика у односу на Кину додатно повећала.

Ред Бул је тако у петак заостајао пуну секунду по кругу, док је Ферари био додатних пола секунде лошији, па би, уз сунчано и топло време, у недељу све осим нове убедљиве двоструке победе Мерцедеса било прворазредна сензација.

Хамилтон је у петак поново надмашио клупског колегу, па у трку улази као апсолутни фаворит. Енглез је практично непоражен ове сезоне, јер ако изузмемо Мелбурн, где је због квара аутомобила остао без бодова, Нико је успео да га савлада само на квалификацијама у Бахреину. Са друге стране, захваљујући Луисовом пеху у Аустралији, Нико и даље води у генералном пласману, мада му се предност са почетних 25 бодова стањила на само 4 после Кине. Уколико не жели да се придружи остатку каравана који за сада немоћно посматра Хамилтонов марш ка титули, Розберг под хитно мора да почне да га побеђује, што је много лакше рећи него учинити.

Фетел и Раиконен су у сличном положају као и Немац из Мерцедеса, утолико што и они морају да поврате равнотежу у борби са клупским колегама. Посебно је импресиван учинак Данијела Рикарда, који за сада представља откровење шампионата - у претходне четири трке, Фетел је чак два пута добио наређење из бокса да пропусти евидентно бржег Аустралијанца, што је четвороструком узастопном светском шампиону ново искуство у каријери. У Барселони, Себа чека тежак задатак, будући да је због квара аутомобила практично пропустио оба слободна тренинга у петак што може скупо да га кошта и на квалификацијама и на недељној трци.

Ништа лакши задатак не чека ни Кимија, али из сасвим другог разлога. Финац никако не успева да се прилагоди новом аутомобилу, што Алонсо вешто користи да поврати свој ауторитет у тиму, који је од прошле сезоне озбиљно пољуљан после неколико Фернандових неспретних изјава. Шпанац је мајстор за психолошке игре, па је тако овог викенда на питање новинара финске телевизије да ли га изненађује што је толико бржи од Кимија лаконски одговорио: „Није то неко изненађење, ја обично побеђујем своје клупске колеге".

Судећи по резултатима првих слободних тренинга, иза водећа три тима следе Мекларен и Вилијамс, док је објективно највећи напредак направио Лотус, који има реалне изгледе да овог викенда стигне до првих бодова.

Возачима ће на располагању бити средња и тврда мешавина гума, уз очекивана три заустављања за замену гума, мада ће вероватно неки тимови покушати и са тактиком са само два одласка у бокс. Правац између стартне линије и прве кривине је најдужи у шампионату, што даје прилику и онима који се нешто лошије квалификују да грешке надокнаде одмах на почетку недељне трке. Посебно зато треба обратити пажњу на Масу и Ботаса, чији Вилијамс се на овогодишњим тркама истакао као аутомобил који најбрже стартује.

Од овог викенда враћамо се у стандардни термин за Формулу 1, па и квалификације и трка крећу у 14 часова. Они који нису толики љубитељи Хајднове музике мораће да се стрпе још бар две недеље, када ће нам тесне улице Монте Карла пружити прву праву шансу да се подсетимо и неких других свечаних песама.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 18. јул 2024.
31° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару