Читај ми!

Трка коју нико не воли

Било би интересантно сазнати ко је први дошао на идеју да у мочварама на обали Жутог мора, близу лучког града Мокпо, потроши неколико стотина милиона евра на изградњу модерног аутодрома а онда још неколико десетина милиона исте валуте да се ту доведе Формула 1.

Тај неко се потрудио и више него што на први поглед изгледа, будући да Јужна Кореја по површини и није нарочито велика земља (тек мало већа од наше), а ипак му је успело да направи врхунску атракцију баш у оном делу до којег није тако лако доћи?! Па тако већ четврту годину заредом гледамо трку Формуле 1 пред празним трибинама док су за атрактивност околине задужени пре свега кранови и дизалице док од уобичајене светске Џет-сет екипе нема ни Џ.

Последица свега тога је константна бојазан да ће Велика награда Кореје веома брзо кренути неславним путем Велике награде Турске, можда већ од наредне године. Врхунски парадокс лежи у чињеници да је стаза у Турској била вероватно најбоља Тилкеова креација до сада а и Кореја са својом необичном комбинацијом дугих праваца, брзих и спорих кривина на тој имагинарној листи такође спада у сам врх.

Пре две године Фетел се у Јеонгаму појавио са новом кацигом на којој су се поносно шепуриле две звезде, симбол управо освојене друге титуле, четири трке пре краја сезоне. Нажалост свих који не навијају за Фетела и ове године постоји реална опасност од сличног исхода будући да после Сингапура најближи пратилац заостаје пуних 60 бодова и само страшан след несрећних околности може спречити Себа да у наредну сезону уђе као четвороструки (узастопни) првак света.

Међутим, иако је исход борбе за овогодишњу титулу лако предвидљив, Фетелови ривали ће се изузетно потрудити да Немац титулу (математички) освоји што касније, ако ни због чега другог а оно због једног конкретног разлога. У 2014. години нас чека највећа промена правила у историји Формуле 1, са увођењем нових шестоцилиндричних турбо агрегата надограђених електричним моторима и уређајима за регенерисање енергије, па је за остале тимове од кључног значаја да не дозволе да магични Ејдријен Њуји (пре)рано своју пажњу потпуно посвети развоју новосезонског аутомобила.

Какве су шансе да се Фетелова застрашујућа серија победа, која је започела после летње паузе, прекине баш у Кореји? Врло солидне, веровали или не. Статистика каже да у претходне три трке није побеђивао возач који је кретао као првопласирани, али то би пре могло да иде у прилог Фетелу, будући да после слободних тренинга у петак Мерцедеси делују спремни да макар у суботу озбиљно изазову Ред Бул - први пут у последњих шест трка Фетел нема најбрже време после прва два слободна тренинга. Не, главни разлог за оптимизам лежи у прогнозираним временским (не)приликама - према последњим проценама стаза у Јеонгаму ће у време одржавања недељне трке и те како осетити последице проласка оближњег тајфуна Фитоу. Кишна трка не само да умногоме умањује утицај машине а повећава утицај човека, већ чини и да шансе за неки необичан исход значајно расту, а то може и сам шампионат да учини мало занимљивијим.

Ако којим случајем кише ипак не буде, Фетеловим ривалима преостаје да се потруде да на неки други начин доскоче Себу, на пример коришћењем другачије стратегије приликом избора гума. Пирели је променио праксу у односу на претходне сезоне па ће возачи у Кореји од гума за суво време на располагању имати супермеку (црвену) и средњу (белу) мешавину, што значи да ће перформансе две гуме бити значајно различите, а тимови који буду могли да у трци користе више од једног сета супермеких гума можда и у лепој предности.

Специфичност Јеонгама лежи и у чињеници да је за претицање и поред планиране две ДРС зоне неопходно подесити аутомобил тако да се постигне што већа максимална брзина, а науштрб бржег проласка кроз кривине у другој половини круга, па ће они који традиционално не јуре максималну брзину (Лотус рецимо) морати добро да пазе да се после квалификација не нађу на погрешном месту, односно иза аутомобила из средине табеле који ће „летети" на правцу.

За квалификације је потребно устати у 7 у суботу док је у недељу могуће спавати један сат дуже, пошто трка почиње у 8 по нашем времену. Навијајмо за Фитоу.

Неко злобан би прокоментарисао да није лако довести туристе у земљу у којој је један од кулинарских специјалитета Гегоги - псеће месо - у виду гулаша, ражњића или једноставно на роштиљу али ја знам да није лепо критиковати културолошке разлике. Чак ни у овом случају.

Бојим се да ће се екипи која истрајно звижди сваки пут када је Себ на подијуму придружити нови чланови после невероватне Фетелове изјаве да је разлог доминације Ред Була између осталог и у томе што после тренинга док неки други „хладе **** у базену, они (Ред Бул) остају у гаражи и вредно раде". Нико Розберг је већ прокоментарисао да „Фетел не би требало да толико брине о његовим ******".

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 18. јул 2024.
26° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару