Вембли Формуле 1

Глобални карактер Формуле 1 је свакако неспоран, а опет, осам од једанаест тимова свој дом имају у кругу од неколико десетина километара, у централној Енглеској. У центру тог имагинарног круга налази се храм британског моторспорта, Силверстон.

Бивша војна база Краљевског ваздухопловства је врло брзо по завршетку другог светског рата добила нову, мирнодопску функцију, и 1950. године ушла у историју као место прве трке прве сезоне модерне Формуле 1. Иако је у међувремену дом Велике награде Велике Британије неколико пута био и Ејнтри, а у периоду од средине '60-их па до друге половине '80-тих ту част је сваке друге године добијао и Брендс Хеч, Силверстон је био и остао синоним британске посвећености тркању, а поготово Формули 1.

Непривлачна локација стазе, и вечито непредвидљиво енглеско лето немају шансе да угрозе популарност стазе најбржих кривина у календару Формуле 1, па је Силверстон из године у годину најпосећенија трка у сезони. Призор проласка најбржих тркачких аутомобила кроз комплекс Бекетс кривина је једна од најлепших ствари које љубитељ Формуле 1 може доживети, а сами возачи увек истичу да ни на једној другој стази не осећају толико задовољство у вожњи као на Силверстону. Главни разлог за то је што, за разлику од модерних, Тилкеовских стаза, Силверстон упркос свим реновирањима успева да задржи дух класичног тркалишта, без вештачких укосница и шикана које прекидају ритам круга. На Силверстону су кривине течне, добар улазак у једну гарантује добру путању у наредној и тако током скоро целог круга. Употреба кочница је изузетно мала, па иако Силверстон нема изразити правац, као Монца или рецимо Барселона, просечна брзина остаје једна од највећих у календару, јер се и кроз кривине ретко пролази брзином која је мања од 200 километара на час.

Нажалост, фантастична ритмичност стазе је у исто време и њен највећи проблем. Као аутодром који је направљен да демонстрира све могућности брзог аутомобила, тркање на Силверстону често буде жртва аеродинамске ефикасности аутомобила који се покаже најбржим на квалификацијама. У одсуству кише, неретко се дешава да уколико првопласирани са квалификација добро стартује опозиција остаје готово без икаквих шанси да нешто учини до краја трке*.

Ове године би ситуација ипак могла да буде нешто другачија.

Како киша није прогнозирана током суботњих квалификација и недељне трке, за претпоставити је да ће из прва два реда кренути два Мерцедеса и два Ред Була. Муке Мерцедеса са трошењем задњих гума су значајно умањене на последњих неколико трка, што се некако згодно поклопило и са „тајним" тестом одржаним после трке у Барселони, али латералне силе које делују на гуме у брзим кривинама Силверстона би ипак требало да буду превелики залогај за побољшане Сребрне стреле. Као резултат тога, чак и уколико са прве позиције у недељу крену Розберг или Хамилтон шанса да први стигну и до кариране заставе није баш превелика.

Са друге стране, ни Ред Бул није ове сезоне блистао на стазама са брзим кривинама (сетимо се Барселоне), тако да би упркос очекивано добрим стартним позицијама победа могла да остане ван домашаја аустријске екипе. На динамику у гаражи шампионског тима ће од овог викенда додатно утицати и очекивана одлука Марка Вебера да по завршетку сезоне оконча каријеру у Формули 1 у корист новог изазова у тркама издржљивости. Иако још од Малезије знамо да Вебер више не сматра да је клупски колега са Себом, Фетел би од овог викенда требало да на то посебно обрати пажњу, јер више није питање да ли ће му Марк помоћи у одбрани титуле, већ колико ће му одмоћи.

Фаворит из сенке за недељну трку је због свега тога Фернандо Алонсо, чији Ф138 доминира на стазама са брзим кривинама, иако због спорог загревања гума суботу обично заврши у трећем реду. Ипак, уз две ДРС зоне и очекиване проблеме ривала са гумама, Алонсо би мудром тактиком у недељу могао да надокнади евентуално лошије квалификације и тако бар мало смањи Фетелову предност која пред овај викенд износи солидних 36 бодова.

Из још веће сенке би до подијума могао и Кими, јер слично као и Фераријев модел, Лотусов Е21 најбоље резултате постиже на стазама које највише оптерећују гуме. Осим очекивано ређег одласка на сервис у односу на ривале, који би у недељу могао да донесе 25 секунди (колико узима један одлазак на замену гума), Кими се узда и у велики број нових делова који ће се наћи на његовом аутомобилу овог викенда. Да ли ће међу њима бити и сада већ чувени „пасивни ДРС" који је тим пробао на другом слободном викенду у петак, још увек није познато. Са само 3 освојена бода у претходне две трке, Кими у Силверстону има можда и последњу прилику да се у потпуности врати у борбу за титулу, можда не победом, али свакако бољим пласманом у односу на актуелног светског првака.

И квалификације и трка почињу у истом термину, од 14 часова по нашем времену. Уз мало среће, овогодишња трка на Вемблију ће донети много голова.

*Осим уколико се на стази изненада не појави - рецимо- рашчињени свештеник у килту који сматра да је баш британски гран при добра прилика да се свету поручи „Библија је увек у праву", што је Кимија коштало победе на трци 2003. године.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 18. јул 2024.
27° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару