Тробој у Бахреину?

Као и прошле сезоне, и ове године смо у прве три трке видели три различита победника из три различита тима. За разлику од прошле сезоне, када ни један од те тројице (Батон, Алонсо и Розберг) није стигао до титуле, сва је прилика да ће овогодишњи шампион бити баш неко из трилинга досадашњих победника - Раиконен, Фетел или Алонсо.

Многима је тешко, а мени признајем и немогуће написати нешто узбудљиво о стази Сахир у Бахреину, пустињској Краљевини распростртој преко 33 острва у Персијском заливу. Што због недовољно атрактивне локације усред пустиње, што због нестабилне политичке ситуације, тек трка у Бахреину је једна од најмање привлачних у сезони. Сама стаза уопште није лоша, а међу возачима чак и доста популарна и у основи је чине четири правца која омогућавају брзине веће од 300км на час, повезана различитим типовима спорих, средње брзих и брзих кривина, па је претицање могуће вршити на више места. Податаком да се укупно вози 57 кругова, моја моћ да напишем нешто интересантно и релевантно о самој стази се неизбежно исцрпљује.

То наравно не значи да сама трка неће бити узбудљива, напротив, овог викенда с'пуним правом очекујем да будемо сведоци најзанимљивије Велике награде Бахреина.

Али пре тога, дозволите ми да споменем две битне ствари које су се десиле претходне недеље.

Прва се тиче континуиране дебате о овосезонским гумама, будући да Ред Бул наставља да врши огроман притисак на Пирели, захтевајући да се промени конструкција П зеро модела, како би се добиле издржљивије гуме. Пол Хембери, директор Пирелија, најавио је да ће италијанска фирма после Бахреина направити анализу и одлучити како даље, а од те одлуке пуно тога зависи. За мене нема дилеме да Ред Бул није у праву. Нема сумње да је РБ9 поново аеродинамично најефикаснији аутомобил у каравану, и јасно је да су гуме једино што га спречава да доминира у шампионату на начин као што је то Ред Бул чинио у 2011. години. Међутим, гуме, такве какве су, су исте за све а тимови су имали прилике да их испробају још током слободних тренинга на Интерлагосу крајем прошле године, и да у складуу са тим и дизајнирају своје моделе. Аустријски тим је у овој сезони и поред константних жалби на прве три трке већ забележио две пол позиције и једну победу, тако да је тешко имати разумевања за њихове захтеве. Надам се да ће и господин Хембери мислити исто.

У протеклој недељи, пуно публицитета изазвала је и једна наоко ни почему занимљива фотографија коју је на Твитер поставио Алонсо. На слици се виде Вебер и он у неименованом ресторану како чекају да им се сервира вечера на коју су двојица добрих пријатеља отишли како би прославили предстојећу трку која ће и једном и другом бити 200. у каријери. Оно што слику чини ипак изузетно занимљивом је контекст - у ситуацији када са Себом више нема никакав однос, а Ред Бул тврди да више неће бити тимских наредби, осмех на Веберовом лицу је индиректан одговор на Фетелову прозивку из Кине. Ако Немац сматра да му Марк ни раније није помагао у борби за титулу, сваки пут када се на стази буде нашао поред Вебера Фетел ће морати да се запита да ли ће Аустралијанац можда до краја сезоне помагати неком другом...

Али вратимо се ономе што нас очекује овог викенда на стази.

Слободни тренинзи у петак су сасвим лепо „закували" ситуацију. Уз температуре стазе од преко 40 степени времена водећих тимова су била врло изједначена, па је разлика између два најбржа круга (Раиконен и Вебер) у петак износила невероватне три стотинке.

Ипак, на основу виђеног делује да ће у недељу на победничком постољу ружичастом водом која мења шампањац прскати неко од возача Ферарија, Лотуса или Ред Була, док је Мерцедес (поново) хендикепиран превеликом потрошњом гума, као што је то обично и био случај прошле године кад год је стаза била врела.

Своју шансу пре свега мора да искористи Лотус, јер је мало стаза на којима ће услови толико погодовати њиховом аутомобилу као што је то случај на Сахиру. Е21 је у петак посебно био импресиван у тркачкој симулацији када је са пуним резервоаром Раиконен успео да извезе пуно кругова уз одлично време. Кимијевци ће морати да ми опросте на једном класичном баксузлуку, али не могу да не прокоментаришем Финчев фантастични низ од 20 трка заредом у којима је освајао бодове, односно 31 трке заредом коју је завршио. Још фасцинантније делује податак да је последња трка коју Кими није завршио због судара била Канада 2008. године*. Лотус се нада да ће успети да остане конкурентан током целе сезоне, али уколико је озбиљно заинтересован за борбу за титулу, прилику као што је Бахреин Раиконен једноставно не сме да пропусти.

Ферари овог викенда делује скоро једнако добро, поготово током тркачке симулације што значи да ће учинак у недељу бити још бољи него на квалификацијама. Алонсо и ове сезоне вози фантастично, али за разлику од претходне три, Скудерија му је овог пута подарила и аутомобил који може до титуле. Колико год не волим Шпанца као личност, Алонсо као возач у мени изазива само дивљење. Чак толико, да ма колико било незахвално прогнозирати исход шампионата после само три одвезене трке, делује ми да ове године Алонсо титулу не може да освоји, већ само да је изгуби. А уколико је заиста и изгуби, то ће пре бити до лоше среће него до сјајних светских шампиона на стази.

На основу виђеног на слободним тренинзима, Ред Бул је веома близу Лотусу и Ферарију, уз мало веће проблеме да одржи конзистентно време у дужем низу кругова. Ипак, на нивоу једног круга РБ9 је брз, а уколико се дочепају првог реда на квалификацијама и брига о гумама ће бити лакша. Још ако један поред другог буду Себ и Марк...

Уз екстремне температуре, претпоставка је да ће се тимови одлучити за три одласка на замену гума, мада ће вероватно неки покушати да стигну до циља и са само два заустављања. У 2013. години још нисмо видели сигурносно возило, а пошто је Сахир чувен по широким зонама за излетање, вероватно ћемо морати да се стрпимо још три недеље, до Монте Карла.

Квалификације се возе у суботу у 13 часова по нашем времену, док је старт трке у недељу од 14 сати. На последњих седам тркачких викенда суботу су добијали или Фетел или Хамилтон, крајње је време да на тој позицији видимо неког другог. Ко је рекао Кими?

*Ни у Канади Раиконен није елиминисан због своје грешке, будући да га је Хамилтон ударио отпозади. У боксу.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 18. јул 2024.
31° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару