Узбудљиви кишни викенд у Силверстону

Иако је број залуђеника за Формулу 1 у нашој земљи импресиван, чему скроман допринос даје и моја незнатност, готово нико у Србији не размишља о овом чудном спорту као о извору националног поноса.

Никада нисмо имали прилику да осетимо како изгледа имати домаћег возача или бар тим, па је чак и најпосвећенијим заљубљеницима тешко да појме да у неким другим земљама успех у Формули 1 може да побуди исти осећај патриотског пијанства који ми осећамо захваљујући (углавном) ватерполистима и одбојкашима.

Једна од тих нама необичних нација које у Формули 1 виде разлог за национални понос су и пословично хладни Британци. Свака победа домаћег возача, поготово ако вози за један од многобројних домаћих тимова се слави као британски успех, на потпуно исти начин као што се код нас као српски успех славе свака Нолетова титула или Чавићева медаља.

За све који сумњају да је тако нешто заиста истина имам само једну реч. Силверстон.

- Силверстон?! Па то је легендарна стаза, какве то везе има? - рећи ће одмах домаћи залуђеници.

Слажем се. Удобно заваљени у софе својих дневних соба, опуштени како само можемо бити током лењог летњег викенд поподнева, сва моја браћа залуђеници и ја годинама уназад уживамо у Силверстону који нам одавно представља један од врхунаца сезоне.

Хиљаду и кусур миља северније, ситуација је међутим мало другачија.

Стаза се налази усред ничега, јавни превоз до тамо је трагичан, а залуђеник који се усуди да крене својим колима мора да демонстрира гандијевско стрпљење. А када исцрпљен и на ивици живаца тамо напокон стигне, нашег британског рођака дочека једно велико блатњаво ништа. Ни трага од луксузних хотела, фенси ресторана или бар мега тржних центара. Уместо тога, спава најчешће у кампу, ако се тако може назвати ливада намењена у те сврхе, сам припрема своју храну и без обзира што је календарски у најтоплијем месецу у години обично се смрзне и покисне као миш.

Али упркос свему томе, из године у годину, не помисливши да се пожале на своју злехуду судбину, 120 хиљада британских залуђеника дупке испуни углавном монтажне трибине и бодри своје јунаке гласно као на фудбалској утакмици. Зато што је то Силверстон. Зато што је то национални понос. И зато што су то прави залуђеници.

Силверстон ће овог викенда поново дати све од себе да не изневери. Ни Британце, оригиналне залуђенике, којима ће сервирати уобичајену дозу гужве, кише и блата, али ни нас, домаће ТВ залуђенике, који ћемо у њему уживати између два парчета хладне лубенице.

Метеоролози најављују јаку кишу током целог викенда, а то значи да морам да се уздржим од било каквих прогноза. Уместо тога, набацаћу неколико интересантних питања на која ћемо одговор добити тек у недељу после три поподне.

Прво питање је да ли је Ред Бул после увођења нових делова који су на аутомобилу дебитовали на прошлој трци дефинитивно значајно одскочио од остатка каравана? Фетел је у Валенсији злокобно подсетио конкуренте како је изгледала прошла сезона па би суви Силверстон био добар тест али на мокрој стази ћемо вероватно остати ускраћени за дефинитиван одговор.

Мекларен се добро спремио за домаћу трку - нови делови би требало да вреде бар десетинку по кругу - али мокра стаза неће бити добар индикатор напретка, па ћемо одговор на питање може ли екипа из Вокинга да се носи са Црвеним биком добити вероватно тек после Хокенхајма.

Један одговор ћемо ипак добити овог викенда - може ли Џенс до свог првог подијума у тринаестој трци у Великој Британији?

Лотус је веровао да може до прве овосезонске победе у недељу, али за то су биле неопходне и сува стаза и значајно виша температура од предвиђених максималних 18 степени. Остаје да се види да ли ће и после Силверстона Грожан бити возач са најмање одвезених кругова (293) у овогодишњем шампионату.

За разлику од младог Француза, његов клупски колега, Розберг и Алонсо су једини одвезли свих 498 кругова досадашњег дела сезоне 2012. Од питања да ли ће тројац остати на максималном учинку важније је питање да ли Алонсо може да одржи статистику по којој је једини освајао бодове у свакој трци сезоне, јер јасно је да је то пречица ка титули.

Питање за Мерцедес је да ли после првог подијума у другом делу каријере, стари Regenmeister може можда и до прве победе као четрдесетогодишњак, или ће Нико постати други возач са две победе у 2012? Прва победа је стигла у Кини, која је температурно била најсличнија условима које ћемо имати на Силверстону, па Мерцедес у трку улази са доста оптимизма.

Оптимиста има још - Вилијамс и Заубер пре свега - али последње питање имам за Кетерам, који тврди да у Британију стиже са побољшањима која су вредна чак између пола и целе секунде по кругу. Опет, киша нам неће дозволити да се у то уверимо, али у Торо Росу сигурно не спавају мирно ових дана.

На крају, иако сам рекао да ћу се уздржати од прогноза, једно питање је толико лако да ипак морам да одговорим: да, наравно, биће то сјајна трка.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 21. јун 2024.
31° C

Коментари

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija
Дечја песма Евровизије
ablacija
Шта је превенција за изненадне болести
Gdjj
Комшије