Браћа по оружју

Ускоро ћемо недељом поподне гледати десетоделну мини-серију "Браћа по оружју" из продукције Ејч-Би-О. То је епско ТВ остварење иза којег стоје продуценти Стивен Спилберг и Том Хенкс.

У центру пажње је Чета Е, елитна падобранска јединица која се борила током Другог светског рата.

Њу су сачињавали обични момци, који су прошли кроз највећи конфликт у историји. Док су очи света биле упрте у њих, они су могли да се ослоне само једни на друге.

Само на РТС-у гледаоци ће моћи да виде истиниту причу о америчким падобраницма чији су невероватни подвизи током Другог светског рата стварали историју какву данас знамо.

Ово ТВ остварење настало је према књизи Стивена Емброуза у којој је описана истинита прича о америчкој падобранској елитој јединици која се борила током Другог светског рата.

Емборуз је податке за књигу сакупљао из интервјуа са преживелима, али и ишчитавајући бројне дневнике и писма војника: о 1942. години, када су у Џорџији прошли кроз ригорозни камп за тренинг, преко искрцавања у Француску током "дана Де", учествовања у борбама против нациста у Бастоњу и хватању Хитлера 1945. године.

Свака од десет једносатних епизода почиње сведочењима ратних ветерана, чије се речи претапају у драму која се фокусира на кључне моменте у историји постојања Чете Е.

Ова епска прича о храбрости, пожртвовању, саборништву и херојству најважнији је оригинални ТВ пројекат из продукције Ејч-Би-О, поручују из те куће. Како се могло очекивати од сарадње Хенкс-Спилберг, све у овој серији је првокласно, почевши од 1100 ари великог терена за снимање на Хатфилд аеродрому близу Лондона (на истој овој локацији Спилберг је снимао Спасавајући редова Рајана), преко аутентичних костима и оружја, па све до војног кампа који су војници прошли пре снимања.

Улоге тумаче: Кирк Акеведо (Оз), Дејвид Швимер (Пријатељи), Џими Фелон (Суботом увече уживо), Колин Хенкс (Розвел), Дејмиан Луис, Нил Макдоноу и Дони Валберг.

Као извршни продуценти потписују се Том Хенкс и Стивен Спилберг, а на свакој од епизода радили су многи врхунски режисери и сценаристи данашњице. Један од њих је Стивен Емброуз, који је уз Тонија Тоа и Герија Гоцмана био извршни копродуцент.

Међу редитељима који су радили на овој серији налазе се и Дејвид Френкел (Љубав у Мајамију), Том Хенкс (То што радиш), Дејвид Лиленд (Волео бих да си овде), Ричард Лонкрејн (Ричард III са Ијаном Макелеоном у главној улози), Дејвид Натер, Фил Алден Робинсон (Поље снова).

Вaжни подаци

- Снимање ове епске мини-серије трајало је три године и потрошено је више од стодвадесет милиона долара. Примарно место снимања била је површина од 1100 хектара, близу Хатефилда, у Енглеској. Село изграђено на дванаест хектара стално је модификовано да би се дочарала атмосфера 11 различитих европских градова.

- "Ова мини-серија има пет пута већу продукцију од оне којом смо располагали снимајући Спасавајући редова Рајана. Снимали смо у Алдбурну и Апотерију, у Енглеској, али и у Француској, Нормандији, Холандији. Локација направљена за снимање ове серије на 1100 хектара је првокласна и идеална за оживљавање духа прошлости. Користили смо најновију генерацију компјутерски генерисаних ефеката која до тада није била коришћена", изјавио је Том Хенкс.

- До тренутка када је завршено снимање треће епизоде серије, Одељење за специјалне ефекте већ је искористило више пиротехнике него што је коришћено у филму Спасавање редова Рајана. Костимографи су израдили две хиљаде америчких и немачких униформи, укључујући и пет стотина пари падобранских одела. Сашивено је више од 1200 костима за глумце који су тумачили цивиле. За потребе серије било је ангажовано више од десет хиљада статиста. Међу њима је било чак петсто улога са текстом.

- Старији војни консултант, капетан Дејл Деј био је надзорник на снимању како би се што верније приказао дух тог времена. Поред тога, он је био надзорник ригорозног десетодневног војног кампа који су прошли сви глумци. Осамнаест сати дневно било је испуњено физичким тренинзима и војним маневрима.

- Идеја је била да, када почну да портретишу неког војника, када им режисер да упутство да изгледају уморно или уплашено, глумци могу да се ослоне на реално искуство. Пролазећи кроз обуку, они су могли да разумеју шта исцрпљеност и страх значе за неког војника. Желео сам да им пружим могућност да знају такве ствари, а то, једноставно, није могуће другачије осим да их ставим у реалну ситуацију.

- Да би што боље научили стил искакања из авиона карактеристичан за четрдесете године прошлог века, глумци су морали да тренирају скакање из авиона са висине од 122 метра.