Читај ми!

Последња одбрана Осуђеника

Представа "До осуде" настала је као "органска" реакција Швеђана на осуде које је Шведска академија за доделу Нобелове награде 2019. доживела награђујући књижевни рад Петра Хандкеа. Премијера је заказана за 23. новембар у Театер Трибуналу у Стокхолму, а играће се и 24. и 26. новембра.

Комад је од тада до данас прошао један дуг пут ненаданих историјских промена на глобалном плану, те је и прва замисао лика Осуђеника модификована од Хандкеа ка Сократу, Копренику, Тесли, хашким осуђеницима и заправо се задржала на Џулијану Асанжу. А и лик државе, Судије у комаду, је преко Грка, Римљана, средњег века, индустријализације и Марксове филозофије, либералног капитализма завршила у времену које нас чека за 1300 година: без граница, нација, индивидуа, у социјалној равноправности људи и АИ јединки како у ритуалном (материјалном) тако и у виртуалном (нематеријалном) свету.

Да ли смо цивилизацијски напредовали или назадовали? Где нас је одвео нови квант-нет и шта је с ванземљцима? Зашто смо још увек сами у Универзуму? Слична питања поставља у последњем сату своје Последње одбране, писац - Осуђеник.

Комад До осуде јесте последњи сат Последње одбране Осуђеника,  књижевника који је добио највећу књижевну награду 3319. године, што је изазвало озбиљан конфликт у Унији, подељеној на Глобалну и Не-глобалну унију и још горе, уништило природу. Границе су обрисане али конфликт постоји како у ритаулном тако и у виртуалном свету. Наравно треба имати у виду да се пре 1300 година десио интернет колапс, тачније 2023. године од којег се данашња саврмена квант-цивилно-друштво тешко опоравља, 1300 година касније.

Главни кривац за тренутно стање у Унији је Осуђеник писац - добитник Глобалне награде за књижевност. Наравно, суди му Судија, у највишем суду Уније године 3323.

Текст, режију и глуму потписује Јелена Мила – глумица и продуцент, која тумачи лик Судије. Јелена је ауторка десетак играних позоришних комада и три филма, од којих је један дугометражни играни Челичне ратнице 2018, победник Фестивала у Торонту 2020. Колега на сцени је Петар Едлинг (Peter Edling) у улози Осуђеника писца.

 Креативни тим представе:

Осуђени – Петар Едлинг (Peter Edling)

Судија – Јелена Мила (Jelena Mila)

Медијски глас – Бети Елијасон (Betty Eliasson)

 костим – Драгана Огњеновић (Dragana Ognjenović)

сценографија – Јустин позоришна продукција (JTP production)

музика – Милош Вукотић (Miloš Vuković)

сценски покрет – Александра Биба Коларов (Aleksandra Biba Kolarov)

медијски инсерти – Јован Бановић (Jovan Banović)

После представе предвиђен је разговор с ауторком, баш као што је и цела представа, на шведском језику.

Представа је настала уз подршку Културног савета Шведске (Kulturrådet), Фортека Пераст Црна Гoра (Foretca association Perast), и у сарадњи с Позориштем Трибунaл у Стокхолму (TeaterTribunalen Stokholm), АБФ Стокхолм (ABF Stockholm), М.А.М.М.А. продукцијом (M.A.M.M.A. production Sweden) и  Државним позориштем у Шведској (Riksteatern).

петак, 05. јул 2024.
22° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару