Читај ми!

Seničić: Sajam vina – promocija i dodatak za turiste koji žele nešto drugačije

Direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija Aleksandar Seničić kaže za RTS da Srbija nudi veliki izbor dobrih vina, što se videlo na sajmu i nagradama koje su dobile naše vinarije. Kako kaže, to je jedna od najboljih promocija svega što Srbija može da ponudi, uz planine i posebne prirodne lepote, ovo je dodatak za one turiste koji žele da vide nešto drugo i nešto drugačije. Ova sezona bi mogla da se nazove sezonom početka oporavka rada turističkih agencija, istakao je Seničić.

Sajam vina u Beogradu koji ovih dana prati samit "Otvoreni Balkan" još jednom je ukazao na neke turističke potencijale koji možda i nisu u potpunosti iskorišćeni.

Uz dobro poznate stare podrume i tradiciju koja datira još od vremena kneza Mihaila Obrenovića, Srbija bi danas mogla da se pohvali kvalitetnim sortama vina koje su omiljene na svetskim trpezama i manjim ili većim privatnim vinarijama koje dobar glas o vinarstvu Srbije širom pronose.

Direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija Aleksandar Seničić rekao je, gostujući u Jutarnjem programu RTS-a, da je poslednjih desetak godina došlo do ekspanzije proizvodnje vina i vraćanje na staru tradiciju u Srbiji koja postoji dugi niz godina, što je dovelo do toga da imamo oformljene vinske rute.

Uvek može bolje i trudimo se da se kroz određene programe vinskih tura to promoviše, somelijeri su postali pomalo i turistički vodiči, napominje Seničić.

"Srbija nudi puno i dobro, veliki izbor dobrih vina, što se videlo na sajmu i nagradama koje su naše vinarije dobile", rekao je Seničić.

Dodatak za turiste koji žele da vide nešto drugo 

Govoreći o vinskom turizmu, Seničić kaže da se bazira na grupi ljudi koje zanima da probaju vina, da osete specifičnost autohtonih sorti vina, koji obiđu jednu, dve ili tri vinarije u toku dana. "Privatne vinarije nude degustacione centre s kojima možemo da budemo ponosni i gde sve veći broj stranaca obilazi vinarije i kupuje vina", kaže on.

Kako kaže, to je jedna od najboljih promocija svega što Srbija može da ponudi, uz planine i posebne prirodne lepote, ovo je dodatak za one turiste koji žele da vide nešto drugo i nešto drugačije.

"Imamo veliki broj zemalja koje su na bazi vinskog turizma napravile veliku ekspanziju. To su Španija, Italija, Južna Afrika, zemlje sa dugom tradicijom i najpoznatijim sortama vina i flaširanim vinima koje poznaje ceo svet. U SAD imamo ogroman broj proizvođača, kao i u Australiji. Veliki broj zemalja ovome pridaje značaj, to je značajna privredna grana", ukazao je Seničić.

Kada govorimo o turističkom aspektu ovo je proizvod plus, pogotovo kada se priča u okviru "Otvorenog Balkana". "Mi imamo zajedničke turističke proizvode koji objedinjuju ne samo tri države već kompletan Zapadni Balkan", dodao je Seničić.

Promet turističkih agencija 

Turističke agencije beleže 50 odsto veći promet nego prošle godine, mada je to i dalje za petinu manje nego 2019. godine. Ipak, ova sezona bi mogla da se nazove sezonom početka oporavka rada turističkih agencija.  

Seničić kaže da je ovo sezona početka oporavka rada turističkih agencija, teško je bilo preživeti ove tri godine, bilo je agencija koje su prestale da rade.

"Na našem tržištu je 220 ili 240 organizatora putovanja, od tog broja 185 je u Juti. Važno je da je između 50 i 60 posto povećanje u odnosu na prošlu godinu, ali je to oko 80 odsto onoga što smo imali 2019. godine", podvukao je direktor Jute.

Prema njegovim rečima, nekoliko je razloga za to – s jedne strane zatvorenost tržišta i korona, a sa druge strane, agencije su oprezno pristupile realizaciji programa ove godine bez želje da ulaze u neke velike rizike.

Ova godina je početak oporavka rada turističkih agencija, a 2023. će biti bolja nego 2019, svi pokazatelji idu u tom pravcu i očekujemo da i u septembru bude značajnog interesovanja za destinacije koje se nude, nadamo se da neće biti velikih zatvaranja kada je reč o koroni, kaže Seničić.

O broju noćenja i deviznom prilivu

Od početka godine našu zemlju je obišlo 2.600.000 turista, ostvareno je 8.500.000 noćenja, a devizni priliv je iznosio više od 960 miliona evra.

Sa druge strane, postavlja se pitanje koliki je okvirno broj naših državljana koji će ove godine letovati u inostranstvu.

Svake godine je to broj između milion i dvesta i milion i po ljudi, računamo da će tako biti i ove godine, veliki broj ljudi putuje preko turističkih agencija, a oko 20 posto koji rade u individualnom aranžmanu, izneo je Seničić podatak.

"Računice ćemo svesti krajem septembra. Kada govorimo o Srbiji kao turističkoj destinaciji to su sjajni rezultati – bila je dilema na početku korone da li ćemo ostati do te mere zanimljivi na turističkim tržištima za koje smo se ranijih godina izborili, to je jedna dugotrajna kampanja koja je dala rezultate, to smo videli 2019. pa i 2020. godine", istakao je Seničić.

Ova godina je pokazatelj da se dobro radilo dugoročno kada gledamo unazad, ostali smo zanimljiva turistička destinacija, rezultati su ohrabrujući, možemo da se nadamo da ćemo do kraja godine dostići rezultat koji je bio prošle godine, kada govorimo o deviznom prilivu, dodao je on.

O zamenskim vaučerima i vaučerima za Srbiju

Seničić kaže da je kod zamenskih putovanja iskorišćeno 85 odsto i očekujemo da je to broj koji će do 1. januara biti iskorišćen, jedan deo ljudi nije iskoristio, jer neke agencije su prestale da postoje.

Prema njegovim rečima, ostatak ljudi koji neće moći da iskoristi zamenska putovanja do 1. januara, dobiće novac 1. februara.

Seničić kaže da kada su u pitanju vaučeri za Srbiju, interesovanje je veliko. Nada se da će nova vlada naći način da i sledeće godine taj borj bude između 150.000 i 200.000 vaučera, što je podsticaj više za ugostiteljski deo privrede.

"Fale nam turisti iz Kine, Koreje i iz Sjedinjenih Američkih Država", zaključio je Seničić.

среда, 02. април 2025.
11° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом