Читај ми!

Rekonstrukcija luka Prahovo i Bogojevo – pola milijarde evra za najjeftiniji prevoz

U srpskim lukama prošle godine je pretovareno šesnaest miliona tona robe, što je dobar rezultat, imajući u vidu da se tek poslednjih godina investira u taj vid prevoza. Država je odlučila da posle drumskog, železničkog i vazdušnog saobraćaja veću pažnju posveti najjeftinijem transportu.

Na 861 kilometru Dunava, luka Prahovo je prva na ulazu u Srbiju. Uz luku Bogojevo, sada će biti i prva koja se rekonstruiše. Plan detaljne regulacije je završen, a pri kraju je i dobijanje građevinske dozvole.

Branko Marković, zamenik direktora za korporativne poslove "Eliksira Prahovo" kaže da je važno što će kapacitet pretovara da se podigne sa dva miliona na tri i po miliona tona.

"Najznačajniji poslovi koji će ovim projektom da se urade, to je zatrpavanje zimovnika. To je oko tri hektara. Luka će time da dobije na prostoru. Dobićemo otvoreno-zatvorena skladišta, što trenutno nemamo", objašnjava Marković.

Šta je u planu 

U planu je otvaranje još jednog ulaza u luku i izgradnja zelenog terminala za zbrinjavanje otpadnih voda i ulja iz brodova.

Veljko Kovačević, pomoćnik ministra za saobraćaj i bezbednost plovidbe naglašava da je luka Prahovo značajna ne samo za industriju hemijskih proizvoda koja se nalazi u neposrednom zaleđu luke, već i za RTB Bor.

"Omogućićemo korišćenje te luke i od strane drugih privrednih subjekata koji se nalaze u širem privrednom zaleđu luke Prahovo. Mislimo, pre svega, na privredne subjekte koji rade u okviru slobodne zone Pirot", pojašnjava Kovačević.

Stručnjaci kažu da se luke grade prema potrebama privrede, ali i da moraju biti spremne da ispune zahteve svih potencijalnih korisnika.

Profesor dr Vladislav Maraš sa Saobraćajnog fakulteta kaže da je jedan od prioritetnih budućih pravaca razvoja uvođenje, odnosno izgradnja i unapređenje kontejnerskih potencijala.

"To je neminovno i tome ćemo vrlo brzo svedočiti na Dunavu", ističe Maraš.

Ulaganja u luke 

Država će ove i sledeće godine u Prahovo i Bogojevo uložiti 500 miliona evra po modelu koncesije.

"Mi bismo našli partnera. Sa njim bismo napravili sporazum da u narednih 30 godina jedan deo investira država, jedan deo partner koji će biti i operater te luke. To će generisati nove investicije, veći pretovar robe i promet", ističe Tomislav Momirović, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Koliki je to značajno govori i činjenica da će koncesioni savetnik biti Međunarodna finansijska korporacija, članica Svetske banke, o čemu je u Vladi pre nekoliko dana potpisan sporazum, ali i zainteresovanost luke Antverpen da uđe na naše tržište.

петак, 22. новембар 2024.
5° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње