Momirović za RTS: Cilj nam je da se legalizacija završi do 2023. godine

Mi moramo da ubrzamo proces legalizacije, preko dva miliona ljudi još nije rešilo to pitanje, navodi za RTS ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović.

Tomislav Momirović je, gostujući u Jutarnjem dnevniku RTS-a, naveo da je plan da se legalizacija završi do 2023. godine.

"Mi smo rešili oko 20 odsto zahteva, ali cilj nam je da do 2023. da to pitanje bude rešeno jer 90 odsto ljudi koji imaju problem sa legalizacijom su ljudi koji su pošteni i koji su kroz taj proces želeli da reše svoje elementarno pravo – pravo na krov nad glavom. Mi ćemo to brzo rešiti i te ljude ćemo rasteretiti administrativnih procedura koje ponekad opterećuju", navodi Momirović. 

Govoreći o građevinskim projektima u zemlji, ministar je rekao da građevinarstvo trenutno nosi privredu i podsetio da u Srbiji trenutno ima 80.000 gradilišta, ali i da nemamo dovoljno građevinskih radnika.

"Mi trenutno imamo 80.000 aktivnih gradilišta u Srbiji. Nemamo nijednog nezaposlenog građevinskog radnika u zemlji. Plate u građevinskom sektoru su neverovatno skočile i mi imamo problem jer nemamo radnika. Rešenje za radnu snagu je rast plata u građevinskom sektoru koji se odvija već nekoliko godina zaredom, priliv ljudi iz regiona i doškolovanje radnika", navodi gost Jutarnjeg dnevnika.

Železnica transportni sistem budućnosti

Beograd je sutra domaćin "Samita železnica Zapadnog Balkana". Budući da je 2021. proglašena "Evropskom godinom železnice", glavna tema je ubrzani razvoj "održivog zelenog železničkog saobraćaja" i težnja da brze pruge povežu zemlje regiona.

Samit organizuje međunarodna "Transportna zajednica" koju čine predstavnici Evropske unije i šest partnera iz regiona, među kojima je i Srbija. 

Ministar navodi da je samit prilika za integrisanje, povezivanje jer, kako kaže, železnica ne može da funkcioniše na nivou samo jedne države. 

"Nas i dalje opterećuje dugo čekanje na granicama, promena lokomotiva i osoblja, i mi to moramo zajedničkim aktivnostima da prevaziđemo, kako sa zemljama EU tako i sa našim partnerima u regionu", navodi Momirović.

Dodaje da je ispred nas mnogo posla jer je, kako kaže, železnica transportni sistem budućnosti. 

"Jedino železnica može da obezbedi održivu mobilnost, klimatsku neutralnost, energetsku efikasnost i bezbednost. I zato mi želimo da našu železnicu učinimo efikasnijom i produktivnijom i zato želimo da se povežemo, integrišemo sa zemljama u regionu i sa našim partnerima iz Evropske unije", navodi Momirović.

Gradimo najbržu i najmoderniju prugu u istočnoj Evropi

Ističe da mi ove godine završavamo, kako kaže, najrevolucionarniji projekat u istoriji srpske železnice – brzu prugu Beograd–Budimpešta, kao i da se nastavlja razvoj projekta te infrastrukture do Niša.

"Mi trenutno gradimo najbržu i najmoderniju prugu u istočnoj Evropi. Dva najveća grada u Srbiji – Beograd i Novi Sad povezujemo brzom prugom, to završavamo do kraja ove godine, u februaru puštamo u komercijalnu upotrebu. Dva najveća grada u Srbiji biće povezana najboljom prugom u istočnoj Evropi. Već smo krenuli sa radovima od Novog Sada do Subotice, naš cilj je da spojimo Beograd i Budimpeštu modernom i brzom prugom kojom će ići najbolji vozovi koji trenutno postoje na tržištu", zaključio je Momirović.

понедељак, 23. децембар 2024.
3° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње