среда, 25.08.2021, 06:00 -> 11:28
Извор: РТС
Аутор: Зоран Матковић
Auto-put kroz Beograd pretvara se u bulevar, da li će nestati "špic"
Po saobraćajnim gužvama u takozvanom "špicu" reklo bi se da auto-put kroz Beograd i sada liči na bulevar. Hoće li se od Bubanj Potoka do petlje "Beograd" brže stizati kada ta deonica zvanično postane gradska ulica?
Kada sledeće godine bude završena obilaznica oko Beograda, stvoriće se uslovi da auto-put od Bubanj Potoka do petlje "Beograd" bude pretvoren u gradsku saobraćajnicu.
Pretvaranje auto-puta u bulevar, koji bi održavao Grad, trebalo bi da unapredi saobraćaj u široj gradskoj zoni.
Marko Stojčić, glavni gradski arhitekta, rekao je da će to značiti da će zaustavna traka postati dodatna traka gde god postoje prostorne mogućnosti s obzirom na to da ima dosta ulaza, odnosno izlaza na sam auto-put – "to su zone gde ne možemo da imamo treću traku".
"Mahom će ona biti u funkciji u čitavoj dužini u oba smera, biće moguće na više mesta pristupiti toj saobraćajnici, što će značiti da ona neće biti prepreka koja je delila grad na dve celine", rekao je Stojčić.
Stvoriće se uslovi i za nove priključke.
"Neke od saobraćajnica u budućoj mreži da priključimo i time skratimo distance koje u današnjem tretmanu funkcionišu u kružnom sistemu gde vi morate da izađete na jedan izlaz i napravite veliko putovanje kroz urbani deo grada pa ponovo izađete na auto-put. Rang ove saobraćajnice će biti kao što je delimično izvedeni unutrašnji magistračni poluprsten", kaže Stojčić.
Do kraja godine biće urađena studija o režimu saobraćaja u zaustavnim trakama, novim priključcima i načinu održavanja. Potom treba uraditi projekte za planirane izmene i, naravno, sve to izgraditi.
Da li će pretvaranjem auto-puta u gradsku saobraćajnicu gužve biti smanjene ili će, zbog bolje povezanosti, možda biti povećane, zavisiće i od toga koliko će vozača koristiti obilaznicu.
Коментари