Читај ми!

Matematičkim analizama do personalizovane kupovine – kakva je budućnost trgovine

Na srpskom tržištu je bogata ponuda, nema nestašica, a snabdevanje je stabilno. Pre odlaska u kupovinu potrošači žele da istraže ono što ih zanima, a trgovci se sve više okreću personalizovanoj ponudi koja je namenjena svakom pojedinačno ili određenim društvenim grupama. Sve više se vodi računa i o zdravlju potrošača, ekologiji i održivom poslovanju, kažu stručnjaci.

Budućnost trgovine je u dobrom poznavanju potrošača, njihovih navika i potreba, smatraju upućeni. S obzirom na to da je ponuda na policama sve raznovrsnija i veća, a izbor sve teži, savremeni potrošač želi da ono što mu je potrebno dobije brzo, lako i po povoljnoj ceni u vreme kada njemu to odgovara.

"Mi imamo ispoljenu zrelost potrošača koja se ogleda u svesnom donošenju odluka o kupovini, vodeći računa o bezbednosti i kvalitetu robe koja se kupuje, o svojim realnim potrebama, o realnoj kupovnoj moći što je veoma bitno", navodi Petar Bogosavljević, predsednik Pokreta potrošača Beograda.

Pored uobičajene ponude, veliki trgovinski lanci uglavnom imaju internet prodavnicu ili program lojalnosti. Često oboje.

"Korisnici lojaliti programa u našim objektima svojom kupovinom ostavljaju praktično podatke. Po zakonu o zaštiti podataka o ličnosti i uz njihovu saglasnost mi te podatke možemo da izanaliziramo do detalja, do nivoa kategorije i svega onoga što naši kupci kupuju. Na bazi tih podataka, mi možemo da napravimo adekvatnu ponudu za njih koja je apsolutno personalizovana i da im ponudimo ono što je njima potrebno u trenutku kada im je potrebno", kaže Maja Veselinović iz lanca Merkator-S.

Potrošači se ponovo okreću kupovini u većim radnjama gde se na jednom mestu može pronaći sve za jedno domaćinstvo.

"Tri ključna trenda u trgovini budućnosti jesu upotreba velikih grupa podataka, zatim principi zdravlja potrošača, to jest kako odgovoriti na potrebu potrošača da žive zdravije i treći održivo poslovanje koje podrazumeva ne samo veću ekološku svest trgovaca već i veću odgovornost prema zajednici u kojoj posluju, u kojoj žive zajedno sa svojim potrošačima", navodi Žarko Malinović iz Privredne komore Srbije.

U veću kupovinu uglavnom se odlazi jednom nedeljno. Potrošačima je važna sigurna kupovina i žele da proizvodi budu kvalitetni i potpuno bezbedni.

среда, 12. март 2025.
19° C

Коментари

Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом
Predmeti od onixa
Уникатни украси од оникса