понедељак, 22.08.2022, 15:10 -> 15:22
Извор: Радио Београд
Аутор: Бојана Туфегџић и Биљана Сујдовић
Kompanije na putu digitalne transformacije - koliko su odmakle
Poslednjih godina mnogo se govori o "digitalnoj transformaciji" koja podrazumeva zamenu svih administrativnih poslova i usluga koje su ljudi nekada radili u direktnom kontaktu, onlajn interakcijama koje su brže, praktičnije i lakše za korisnika. Dokle su kompanije u Srbiji stigle sa primenom ovakvih rešenja?
Istraživanja urađena u svetu, gde su ovi procesi prilično odmakli, pokazuju da ima još mnogo toga da se uradi kako bi se pronašao pravi balans između digitalnog i nedigitalnog.
"Razlika između digitalne transformacije i digitalizacije je velika. Digitalizacija podrazumeva ubrzanje jednog procesa, obradu nekog podatka koju smo ranije radili ručno, digitalnim putem. Digitalna transformacija podrazumeva niz procesa koji ubrzavaju kompletno poslovanje. Ljudi su ti koji moraju da se naviknu na promene u svetu poslovanja kako bi digitalna transformacija imala smisla", rekao je u jutarnjem programu Radio Beograda 1, Filip Mrdak projektni menadžer u Centru za digitalnu transformaciju.
Centar za digitalnu transformaciju je nacionalni projekat za digitalnu transformaciju poslovanja u svim industrijama iz privatnog sektora, sa posebnim fokusom na mala i srednja preduzeća. Digitalna transformacija je proces transformacije i uslov opstanka kompanija na domaćem i globalnom tržištu.
"Kada smo započeli naš projekat pre pet godina rezultati istraživanja kompanija su bili takvi da čak 80 odsto malih i srednjih preduzeća u Srbiji nije znalo šta je digitalna transformacija, a oni koji su pokrenuli neke projekte na tu temu ili su to učinili vrlo loše ili potpuno pogrešno. Najveći problem je što ljudi digitalnu transformaciju doživljavaju kao nepotrebnu, a oni koji misle da im je potrebna to urade na svoju ruku i imaju mnogo veći problem nego ranije", dodao je Mrdak.
Digitalna transformacija ne podrazumeva samo implementaciju nekog tehnološkog rešenja, ona podrazumeva da to tehnološko rešenje prati poslovne procese malih i srednjih preduzeća.
"Centar za digitalne transformacije je kroz pet godina poslovanja putem radionica, konferencija i onlajn seminara širio svest o potrebi za digitalnom transformacijom sa jedne strane, a sa druge, kroz direktan rad sa kompanijama sprovodio proces digitalne transformacije. 2000 kompanijskih prijava za naše programe koje smo primili u poslednje vreme govore nam da smo na pravom putu", zaključio je Filip Mrdak.
Коментари