Читај ми!

Šta se dešava sa izgradnjom nove autobuske stanice na Novom Beogradu

Iako RTS mesecima pokušava da dobije informacije o tome šta se dešava sa izgradnjom nove autobuske stanice na Novom Beogradu, menadžment BAS-a se ne oglašava. Ne odgovaraju ni radnicima ove firme, koji su istovremeno i vlasnici dela deonica BAS-a. Istina, ovo jeste privatno preduzeće, ali rade posao od javnog interesa.

Nekoliko bagera i desetak radnika, uključujući i vozače, nalazi se na gradilištu autobuske stanice. Rokovi za završetak pomerani su nekoliko puta, a za najnoviji, 1. april, radnici su, kako kažu, saznali iz medija.

"Od 21. januara generalnom direktoru smo poslali pet dopisa, ni na jedan se nije odazvao, niti nas je pozvao, da je rekao sačekajte, bilo šta", kaže Slobodan Kovrlija, predsednik Nezavisnog sindikata BAS-a.

Prema njegovim rečima, najveći problem je što su  većina radnika deoničari, vlasnici makar 0,1 odsto BAS-a, a nemaju nikakve informacije šta se dešava.   

Više sreće nije imao ni RTS, iako je u nekoliko navrata pokušavao da stupi u kontakt sa menadžmentom. Radnici se pitaju na koji način će biti organizovan saobraćaj, dolazni i odlazni peroni…

Dok se ne izgradi stanična zgrada, ideja je da se koristi komšijski objekat, izgrađen pre nekoliko godina, ispod Železničke stanice Novi Beograd. U odnosu na 32 šaltera koliko BAS sada ima, biće mesta jedva za četvrtinu, tvrde.

"Ovde mi nemamo gde da se preselimo, jer ovaj aneks, kako ga oni nazivaju, tu može da stane osam naših kolega i eventualno još 15 kancelarijskih radnika, što je jako, jako malo", kaže Kovrlija.

Za izgradnju stanice, BAS je uzeo kredit od 12 miliona od banke, a ostatak je trebalo da finansira iz sopstvenih sredstava obezbeđenih prodajom parkinga u Karađorđevoj, čiji je BAS jedini vlasnik.

"Kada se razgovaralo o autobuskoj stanici za nas je cifra bila 24 miliona, sad smo dobili  dokument od Republike Srbije na kome piše da je cifra pet milijardi i 389 miliona, nemojte me držati za reč, tačno ne znamo šta ulazi u to, koji je deo BAS-ov, koji je deo grada, da li to obuhvata apsolutno sve radove ili samo naš deo", kaže Kovrlija.

Ugovor o gradnji autobuske stanice u Bloku 42 između BAS-a i Grada potpisan je 2017. godine. U dokumentima, u koje je redakcija Beogradske hronike imala uvid, stoji da je građevinska dozvola za izgradnju peronskog prostora izdata u februaru 2018. godine.

U julu 2019. godine Grad je izdao potvrdu o prijavi radova na izgradnji perona, a u oktobru 2021. godine Sekretarijat za urbanizam izdao je građevinsku dozvolu za drugu fazu kompleksa autobuske stanice.

среда, 02. април 2025.
12° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом