понедељак, 20.12.2021, 16:00 -> 16:18
Извор: РТС
Čak 87 odsto kandidata za posao ne dobije odgovor od poslodavca o konkursu
Prema podacima sajta Poslovi Infostud, u 2021. povratna informacija od poslodavaca je izostala kod 87 odsto anketiranih kandidata. Svaki poslodavac je brend i na ovakav način ostavlja lošu sliku na tržištu rada, kaže za RTS Miloš Turinski iz Infostuda.
Miloš Turinski kaže da se ovakva istraživanja rade poslednjih 12 godina, a da su ovakvi podaci, da je kod 87 posto anketiranih izostao odgovor od poslodavca posle konkursa, poslednji put bili 2014. godine.
Naveo je da smo od 2014. godine imali tendenciju poboljšanja i da se 2019. godine stiglo do oko 60 posto onih bez odgovora na konkursu, da bi od pandemije podaci postajali sve gori.
"Problem je sa obe strane. Veliki broj poslodavaca ovo ne shvata na pravi način. Svaki poslodavac je brend i na ovakav način ostavlja lošu sliku na tržištu rada. Prošle godine je oko 60 posto njih koji su konkurisali kod nekog poslodavca, a nije dobilo nikakav odgovor, reklo da ne bi više kod tog poslodavca konkurisalo", naveo je Turinski.
Prema njegovim rečima, ti ljudi su zatim rekli i da ne bi savetovali ni svoju porodicu ili prijatelje da konkurišu kod tog poslodavca.
Dodaje da je deficit kadrova i da bi trebalo da poslodavci ostave što bolju sliku među kandidatima.
"Napravili smo sistem da u tri klika, kandidat može da dobije generički odgovor da nije prošao dalje na konkursu što je takođe neki odgovor", istakao je Turinski i naglasio da je svaki konkurs dvosmerna ulica i da svaki kandidat zaslužuje da dobije povratnu informaciju.
Napominje da ne postoji ni zakon ni rok da poslodavac obavesti kandidata – privatne kompanije sa 95 odsto na tržištu, četiri, pet odsto državne i oni su u obavezi da podnesu izveštaj koga su zaposlili, ali privatne nemaju tu obavezu.
Zaključuje da je cilj istraživanja da edukuju kompanije, odnosno poslodavce, ali i klijente.
Коментари