четвртак, 31.12.2020, 06:00 -> 13:35
Извор: РТС
Ko danas piše tradicionalne čestitke i šalje pakete
Bojana Nikolić, direktorka Funkcije usluga JP "Pošta Srbije", rekla je za RTS da su tradicionalne čestitke prisutne u delu poslovne korespondencije, najčešće dolaze iz zemlja regiona, kao i iz Nemačke, Austrije, Švajcarske.
Ovih dana širom sveta elektronskim putem stižu praznične čestitke sa željama da budemo zdravi, da imamo uspeha u poslu i ljubavi. Stilizovane, dizajnerski lepo obrađene.
Međutim, ništa ne može da zameni onu draž kada vam uoči Nove godine pokuca poštar na vrata i donese čestitku na kojoj su rukom ispisane najlepše želje.
Bojana Nikolić, direktorka Funkcije usluga JP "Pošta Srbije", rekla je, gostujući u Jutarnjem programu RTS-a, da su se poslednjih deset godina navike korisnika promenile tako da se čestitanje sa pisama i čestitki prebacilo na segment dostave poklona s paketom.
Umesto čestitki sada sve veći broj korisnika šalje poklon-čestitku, gde je lepo upakovan sadržaj.
Nikolićeva kaže da je udvostručen broj pošiljaka u glavnom poštanskom centru tokom prazničnog perioda, izrazito posle 20. decembra je veća tražnja za uručenjem pošiljaka.
Težište darivanja i čestitanja se seli sa poštara na kurire post ekspresa.
Prema njenim rečima, tradicionalne čestitke su prisutne u delu poslovne korespodnecije. Iz zemlja regiona najčešće dolaze čestike u Srbiju, kao i iz zemalja gde je naša zajednica mnogobrojna – iz Nemačke, Austrije, Švajcarske i drugih zemalja.
Čestitke su se nekada razvrstane u Pošti na železničkoj stanici. Nikolićeva podvlači da je decembar mesec kada je obim poštanskog saobraćaja najveći, beleži se dvostruki obim posla, Pošta 6 je nekada bila na železničkoj stanici kada su se pošiljke preovozile železnicom.
"Prešli smo na novi regionalno logistički centar u Ugrinovačkoj na 26.000 kvadrata i umesto ručne deobe, obradu rade mašine za sortiranje pisama i paketa", rekla je ona.
Povećana onlajn trovina
Nikolićeva kaže da je nesumnjivo korona donela niz promena i navika. Kupci su mnogo više vremena provodili u stanovima i na internetu, što je izazvalo veliki porast elektronske trgovine – broj paketa koji se trenutno dostavlja je dvostruki veći nego porošle godine.
Prekogranična elektronska trgovina je porasla, potrebe korisnika za nabavku proizvoda iz inostranstva i iz Srbije je mnogo veća nego u prethodnom periodu.
Šta je sa paketima koji zalutaju
Objašnjava da se sve poštanske pošiljke smatraju da su neisporučive ako ne mogu da budu uručene ni pošiljaocu ni priomaocu.
"Od tog trenutka kreće komisija koja vodi računa o otvaranju poštanskih pošiljaka, možemo da kažemo da se pismena korespondencija, te čestitke, na neki način uništavaju, a posle komisijskog otvaranja pošiljaka koje sadrže robu, ostaje 6 meseci gde korisnici mogu da se jave i da potražuju robu, onda kreće javna licitacija u okviru Pošte Srbije", objasnila je Nikolićeva.
Nikolićeva je rekla da je dobila čestitke kao i svake godine od poslovnih partnera, ali pravu očekuje da stigne iz Amerike.
"U vreme vanredne situacije posebno smo bili angažovani i poštanski sektor iskazao je veliku spremnost za prilagođavanje. U vreme vanredne situacije, 1.388 pošta zajedno sa šalterima je svakodnevno radilo i obavljalo usluge za građane Srbije", zaključila je Nikolićeva.
Коментари