Počinje nova obuka – šta će sve učiti vozači kamiona i autobusa

Vozači kamiona i autobusa moraće da imaju posebne licence. Prvi put u Srbiji profesionalni vozači imaće specijalizovanu obuku. Direktor Centara za stručno usavršavanje i razvoj Darko Petrović kaže za RTS da se očekuje da će rad profesionalih vozača biti podignut da jedan viši nivo i da će se to značajno odraziti i na bezbednost saobraćaja.

Darko Petrović je, gostujući u Jutarnjem programu RTS-a, istakao da svi oni koji polože C i D kategoriju u auto-školama u osnovnoj obuci svoju obuku treba da nastave kroz Centar za obuku profesionalnih vozača za sertifikat obavezne kompentencije (CPC).

"Svi vozači koji su do sada stekli CPC karticu oni su do sada stekli na osnovu stečenog prava. To su imali svi vozači koji su stekli pravo upravljanja vozilom C ili D kategorije ili drugih grupa zaključno sa 30. decembrom prošle godine. Svi vozači koji su ove godine položili za neku od tih kategorija da bi bili profesionalni vozači imaju obavezu da steknu taj sertifikat obavezne kompentencije", objasnio je Petrović.

Ukazao je da obuka ima više koncepata u zavisnosti od obrazovanja vozača, ali da će fokus biti na 140 časova koji sadrže praktičnu i teorijsku obuku.

"To se realizuje u grupama do 30 kandidata. Većinski deo se radi teorijski i jedan manji deo na poligonu i u saobraćaju gde vozač ima obavezu da upravlja vozilom za koje polaže", rekao je Petrović i dodao da od 20. maja kreće obuka.

Koliko traje obuka 

Na pitanje da li se razlikuje dužina trajanja obuke u zavisnosti od kategorije za koju se polaže, Petrović kaže da je po 7 časova dnevno maksimalno i da će obuka trajati 22 ili 23 dana u zavisnosti od praktične obuke.

"Onaj vozač koji ima srednje obrazovanje može ići na 140 časova, a polaznici koji imaju samo osnovno obrazovanje moraju ići na nešto duži kurs", istakao je Petrović.

Dodao je i da je polazni kurs za vozača C kategorije za profesionalizaciju, ali da se može izvršiti profesionalizacija i za D kategoriju i u tom slučaju dodatna obuka traje 35 časova.

Da li će licenca morati da se obavlja

Petrović objašnjava da je licenca svim vozačima izdata sa rokom važenja od pet godina, kao i da je praksa ne samo kod nas već i u Evropi.

"Ono što je takođe praksa koju je Srbija prihvatila je da u toku tih pet godina svi profesionalni vozači koji su stekli tu licencu da bi je obnovili nakon toga imaju obavezu da dolaze na periodične obuke", rekao je Petrović.

Istakao je da će se i te periodične obuke održavati u centrima za profesionalnu obuku vozača, kao i da su to jednodnevne obuke od sedam nastavnih časova.

"Znači, vozači sada ulaze u jednu novu sferu, a to je kontinuirano obrazovanje kroz te obuke na koje će morati da idu jednom godišnje", kaže Petrović.

Profesionalnim vozačima je danas daleko veća uloga od upravljanja vozilom, jer on mora da plati složene procese vezane za transport, osiguranje robe, papire koji prate robu posebnu pri prelasku granica, navodi Petrović.

"Očekuje se da će ovim rad profesionalih vozača biti podignut da jedan viši nivo i da će se to značajno odraziti i na bezbednost saobraćaja", zaključio je Petrović.

субота, 09. новембар 2024.
4° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње