Читај ми!

"Alitalija" odlazi u istoriju, Italija dobija novu avio-kompaniju

Italijanska nacionalna avio-kompanija, poznata "Alitalija", od noćas više zvanično neće postojati. Za sve Italijane koji su emotivno bili vezani za kompaniju, jer su odrastali letevši njenim avionima, danas je nostalgičan dan u kome se sa setom sećaju putovanja jednom od nekada najtačnijih, najsigurnijih i "najšik" kompanija na svetu. Danas na njeno mesto stiže "ITA" – Italia Trasporto Aereo.

Sredinom avgusta nova italijanska avio-kompanija "ITA" dobila je zvanični sertifikat kao kompanija koja poseduje sve profesionalne i organizacione kapacitete koji su potrebni za sigurna putovanja vlastitim avionima.

"ITA" će zvanično početi sa letovima 15. oktobra sa 52 nacionalna aviona koji će leteti na 45 destinacija i sa oko 3.000 zaposlenih.

Prema planovima nove kompanije, flota bi trebalo da dostigne broj od 78 aviona, a nakon 2022. godine avioni koji su napravljeni po sistemu stare tehnologije biće zamenjeni onima nove generacije, tako da će do 2025. flota dostići 105 aviona.

"Alitalija" je imala 10.500 zaposlenih, dok će "ITA" raditi sa oko 3.000 ljudi, a plan je da se taj broj do 2025. godine poveća na oko 5.700 sa novom vrstom ugovora koja će omogućavati veću fleksibilnost i kompetitivnost.

Od noćas "Alitalija" više ne prodaje karte za letove nakon 15. oktobra. Ko je već kupio karte za datume posle 15. može ili da je zameni ili će dobiti novac nazad. Svi putnici će dobiti instrukcije mejlom šta da rade sa kartom koja je već kupljena.

Milje poznate kao Mille Miglia Alitalia (akumulirani kilometri koji u određenom trenutku omogućavaju nižu cenu ili poklon kartu) neće moći da budu prebačeni na novu avio-kompaniju.

Alitalia Loyalty, koja je za "Alitaliju" rukovodila programom sakupljanja milja, biće prodata preko javnog konkursa.

Od danas je aktivan i sajt nove kompanije na kojem je moguće kupiti karte za datume nakon 15. oktobra, kada će poleteti i prvi avion nove italijanske kompanije.

Gde će leteti ITA?

Mnoge destinacije neće biti dostupne odmah. One koje su označene sa jednim * poleteće od marta 2022. godine, a one sa dva ** od avgusta sledeće godine. Što se leta za Beograd tiče, predviđen je za avgust naredne godine.

Dakle "ITA" će, što se nacionalnog saobraćaja tiče, leteti na sledećim destinacijama:

Algero, Brindizi, Bolonja, Bari, Kaljari, Katanija, Komizo, Rim, Firenca*, Đenova, Milano Linate, Napulj, Olbija, Palermo, Peskara, Ređo Kalabrija, Lamecija Terme, Torino, Trst, Venecija i Verona.

U Evropi, Severnoj Africi i Bliskom istoku predviđene su rute:

Malaga*, Alđeri, Amsterdam, Atina, Barselona, Beograd**, Brisel, Kairo, Pariz, Diseldorf, Frankfurt, Ženeva, London, Luksemburg*, Madrid, Malta, Monako, Nica, Pariz, Sofija**, Štutgart*, Tirana, Tel Aviv, Tunis, Valensija*, Cirih.

Što se interkontinentalnih letova tiče, leteće ka sledećim destinacijama:

Boston, Vašington*, Njujork, Los Anđeles*, Majami, Buenos Ajres* Sao Paulo* Tokio.

"Alitalija" je imala code-sharing dogovore sa svim kompanijama iz "Skaj tim" alijanse među kojima su i "Aeroflot", "Er Frans", "Čajna erlajns", "Delta", "KLM", "Saudija" kao i sa "Etihadom" i "TAP Portugalom".

Za sada se ne zna na koji način će nova italijanska avio-kompanija sarađivati sa ovim avio-kompanijama.

среда, 12. март 2025.
19° C

Коментари

Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом
Predmeti od onixa
Уникатни украси од оникса